Εκπαίδευση, Φοιτητές και Ποιότητα Πανεπιστημιακής Ζωής

Ενίσχυση ποιότητας προσφερόμενης εκπαίδευσης

  • Ετοιμάστηκε καθοδηγητικό πλαίσιο για το σχεδιασμό και εφαρμογή εναλλακτικών εξ  αποστάσεως μεθόδων αξιολόγησης μαθήματος.
  • Ενεργοποιήθηκε ο θεσμός του Επισκέπτη Ακαδημαϊκού.
  • Επανακαθορίστηκε ο θεσμός του Ομότιμου Καθηγητή, με σαφή περιγραφή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.
  • Συστάθηκε και λειτούργησε το Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης, το οποίο συνεργάζεται με τις Σχολές, τα Τμήματα και τις Υπηρεσίες με στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευτικής εμπειρίας των φοιτητών και την προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία και στη μάθηση.
  • Αναθεωρήθηκαν οι εσωτερικές διαδικασίες έγκρισης νέων προγραμμάτων σπουδών, αλλαγών σε υφιστάμενα πιστοποιημένα και υπό αξιολόγηση/πιστοποίηση προγράμματα σπουδών, και υποβολής αιτήσεων για προγραμματική επαναξιολόγηση-πιστοποίηση στον Φορέα ΔΙΠΑΕ.
  • Υποβλήθηκαν στον Φορέα ΔΙΠΑΕ, αιτήσεις για προγραμματική αξιολόγηση - πιστοποίηση 10 υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών: τριών (3) προπτυχιακών, έξι (6) μεταπτυχιακών και ενός (1) διδακτορικού.
  • Προωθήθηκαν τροποποιήσεις στους Κανόνες Προπτυχιακής Φοίτησης με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στη στήριξη των φοιτητών και στη βελτίωση της λειτουργικότητας του ωρολογίου προγράμματος.
  • Προωθήθηκε εισήγηση για διαμόρφωση σταθερού ωρολογίου προγράμματος.

Βελτίωση περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης

  • Ξεκίνησε ο σχεδιασμός νέων σύγχρονων και διαθεματικών χώρων μάθησης (learning spaces) που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και μεθόδους μάθησης και στις νέες τεχνολογίες.
  • Προωθήθηκε ο επανασχεδιασμός υφιστάμενων υποδομών και η μετατροπή τους σε  καινοτόμους και ευέλικτους χώρους μελέτης.
  • Ξεκίνησε η σταδιακή αντικατάσταση επιτραπέζιων Η/Υ (desktops) με φορητούς Η/Υ (laptops) και tablets σε διδακτικούς χώρους.

Στήριξη φοιτητών και αναβάθμιση ποιότητας πανεπιστημιακής ζωής

  • Υπερδιπλασιάστηκαν οι διαθέσιμες κλίνες σε φοιτητικές εστίες, με προσιτό κόστος, μέσα από τη συνεργασία με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου.
  • Καθιερώθηκαν βραβεία για φοιτητές που διακρίνονται για την ακαδημαϊκή τους επίδοση, την ευρύτερη κοινωνική τους προσφορά και το ήθος τους.
  • Διαμορφώθηκε πρόταση για επιχορήγηση φοιτητών που συμμετέχουν σε προγράμματα πρακτικής άσκησης στο πλαίσιο των σπουδών του χωρίς αμοιβή από άλλο Φορέα.
  • Διαμορφώθηκε πολιτική που προνοεί τη δημιουργία Ταμείου Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης και Ασφάλισης Ατυχημάτων για τους Φοιτητές.
  • Τροποποιήθηκαν Κανόνες Στέγασης και Κοινωνικής Στήριξης, Κανόνες Διαχείρισης Κονδυλίου Φοιτητικής Ζωής και συμπεριλήφθηκε κονδύλι για τον Αθλητισμό.
  • Δημιουργήθηκε το πλαίσιο λειτουργίας Θερινών Σχολείων.
  • Εξασφαλίστηκε η διεύρυνση των ευκαιριών για συμμετοχές φοιτητών στα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας, μέσα από τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου στο European University of Technology.
  • Καθιερώθηκαν υποτροφίες ακαδημαϊκής αριστείας για φοιτητές διδακτορικού επιπέδου με στόχο την πλήρη αφοσίωση τους στο ερευνητικό έργο.
  • Διαμορφώθηκε διαδικασία επιχορήγησης διδακτορικών φοιτητών για παρουσίαση (προφορική παρουσίαση ή παρουσίαση αφίσας) σε επιστημονικό συνέδριο.

Εκπαίδευση, Φοιτητές και Ποιότητα Πανεπιστημιακής Ζωής

Ενίσχυση ποιότητας προσφερόμενης εκπαίδευσης

  • Ετοιμάστηκε καθοδηγητικό πλαίσιο για το σχεδιασμό και εφαρμογή εναλλακτικών εξ  αποστάσεως μεθόδων αξιολόγησης μαθήματος.
  • Ενεργοποιήθηκε ο θεσμός του Επισκέπτη Ακαδημαϊκού.
  • Επανακαθορίστηκε ο θεσμός του Ομότιμου Καθηγητή, με σαφή περιγραφή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.
  • Συστάθηκε και λειτούργησε το Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης, το οποίο συνεργάζεται με τις Σχολές, τα Τμήματα και τις Υπηρεσίες με στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευτικής εμπειρίας των φοιτητών και την προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία και στη μάθηση.
  • Αναθεωρήθηκαν οι εσωτερικές διαδικασίες έγκρισης νέων προγραμμάτων σπουδών, αλλαγών σε υφιστάμενα πιστοποιημένα και υπό αξιολόγηση/πιστοποίηση προγράμματα σπουδών, και υποβολής αιτήσεων για προγραμματική επαναξιολόγηση-πιστοποίηση στον Φορέα ΔΙΠΑΕ.
  • Υποβλήθηκαν στον Φορέα ΔΙΠΑΕ, αιτήσεις για προγραμματική αξιολόγηση - πιστοποίηση 10 υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών: τριών (3) προπτυχιακών, έξι (6) μεταπτυχιακών και ενός (1) διδακτορικού.
  • Προωθήθηκαν τροποποιήσεις στους Κανόνες Προπτυχιακής Φοίτησης με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στη στήριξη των φοιτητών και στη βελτίωση της λειτουργικότητας του ωρολογίου προγράμματος.
  • Προωθήθηκε εισήγηση για διαμόρφωση σταθερού ωρολογίου προγράμματος.

Βελτίωση περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης

  • Ξεκίνησε ο σχεδιασμός νέων σύγχρονων και διαθεματικών χώρων μάθησης (learning spaces) που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και μεθόδους μάθησης και στις νέες τεχνολογίες.
  • Προωθήθηκε ο επανασχεδιασμός υφιστάμενων υποδομών και η μετατροπή τους σε  καινοτόμους και ευέλικτους χώρους μελέτης.
  • Ξεκίνησε η σταδιακή αντικατάσταση επιτραπέζιων Η/Υ (desktops) με φορητούς Η/Υ (laptops) και tablets σε διδακτικούς χώρους.

Στήριξη φοιτητών και αναβάθμιση ποιότητας πανεπιστημιακής ζωής

  • Υπερδιπλασιάστηκαν οι διαθέσιμες κλίνες σε φοιτητικές εστίες, με προσιτό κόστος, μέσα από τη συνεργασία με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου.
  • Καθιερώθηκαν βραβεία για φοιτητές που διακρίνονται για την ακαδημαϊκή τους επίδοση, την ευρύτερη κοινωνική τους προσφορά και το ήθος τους.
  • Διαμορφώθηκε πρόταση για επιχορήγηση φοιτητών που συμμετέχουν σε προγράμματα πρακτικής άσκησης στο πλαίσιο των σπουδών του χωρίς αμοιβή από άλλο Φορέα.
  • Διαμορφώθηκε πολιτική που προνοεί τη δημιουργία Ταμείου Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης και Ασφάλισης Ατυχημάτων για τους Φοιτητές.
  • Τροποποιήθηκαν Κανόνες Στέγασης και Κοινωνικής Στήριξης, Κανόνες Διαχείρισης Κονδυλίου Φοιτητικής Ζωής και συμπεριλήφθηκε κονδύλι για τον Αθλητισμό.
  • Δημιουργήθηκε το πλαίσιο λειτουργίας Θερινών Σχολείων.
  • Εξασφαλίστηκε η διεύρυνση των ευκαιριών για συμμετοχές φοιτητών στα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας, μέσα από τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου στο European University of Technology.
  • Καθιερώθηκαν υποτροφίες ακαδημαϊκής αριστείας για φοιτητές διδακτορικού επιπέδου με στόχο την πλήρη αφοσίωση τους στο ερευνητικό έργο.
  • Διαμορφώθηκε διαδικασία επιχορήγησης διδακτορικών φοιτητών για παρουσίαση (προφορική παρουσίαση ή παρουσίαση αφίσας) σε επιστημονικό συνέδριο.