Ανάπτυξη Πανεπιστημίου, Διαρθρωτικές Αλλαγές και Μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη και Υποδομές

  • Επιτεύχθηκε η αποπαγοποίηση όλων των εγκεκριμένων ακαδημαϊκών θέσεων από το 2019 και προηγουμένως.
  • Προωθήθηκαν οι διαδικασίες πλήρωσης κενών θέσεων διοικητικού προσωπικού και αποσπάσεων και αναδιαρθρώθηκαν Διοικητικές Υπηρεσίες στη βάση νέου οργανογράμματος. 
  • Εφαρμόστηκε νέα οργανωτική δομή για την Υπηρεσία Έρευνας, με ενισχυμένη στελέχωση και αυξημένες δυνατότητες ανταπόκρισης στο σημαντικό της ρόλο.
  • Συστάθηκε, στελεχώθηκε και λειτουργεί η νέα Υπηρεσία Επικοινωνίας, Προώθησης και Διεθνοποίησης.
  • Υποβλήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας οι Κανονισμοί Ίδρυσης και Λειτουργίας Κέντρου Γλωσσών και οι Κανονισμοί μετονομασίας του Τμήματος Δημόσιας Επικοινωνίας σε Τμήμα Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας Μάρκετινγκ.
  • Υπήρξε συνεχής παρακολούθηση της απορρόφησης του προϋπολογισμού 2020. Σε συνέχεια των εξοικονομήσεων που ζητήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών οι οποίες φθάνουν περίπου €1εκ, γίνεται συνεχής προσπάθεια αξιοποίησης των περιορισμένων οικονομικών πόρων βάσει προτεραιοτήτων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία και η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου.
  • Επιτεύχθηκε μέσα από διαπραγμάτευση και αποδέσμευση κτιρίων η μείωση των δαπανών από ενοικιάσεις με εξοικονομήσεις περίπου €202,000. Η έμμεση εξοικονόμηση από την συστέγαση των εργαστηρίων του Τμήματος Καλών Τεχνών ανέρχεται στα €26,675.
  • Εξασφάλιση κτιρίου για την κάλυψη των αναγκών στέγασης των Τμημάτων  Καλών Τεχνών, Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών  και Γεωπονικών Επιστημών, Βιοτεχνολογίας και Επιστήμης Τροφίμων.
  • Προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2020 ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ετοιμασία του σχεδιασμού των ιδιόκτητων φοιτητικών εστιών δυναμικότητας 500 κλινών, με στόχο την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής επιλογής υλοποίησης του έργου από χωροταξικής, αρχιτεκτονικής, περιβαλλοντικής, ενεργειακής και κατασκευαστικής πτυχής.
  • Υπήρξε συνεχής εποπτεία της προόδου των εργασιών των υπό ανέγερση κτιρίων Καλών Τεχνών, Κέντρου Γλωσσών και Δράκος στο κέντρο της πόλης της Λεμεσού και ολοκλήρωση τεχνικών μελετών για το νέο κτίριο Τεχνών.
  • Υπήρξε εποπτεία αναπτυξιακών εργασιών στο πανεπιστημιακό αγρόκτημα Λόφου και στο ερευνητικό κέντρο εικαστικών τεχνών Αγίου Ιωάννη, στα οποία πραγματοποιήθηκαν και επί τόπου επισκέψεις.  
  • Ξεκίνησε διαβούλευση για ενδεχόμενη εξασφάλιση χώρων του Πανεπιστημίου σε ορεινές περιοχές για την ενίσχυση της εκπαίδευσης φοιτητών σε παραγωγικές μονάδες. 

Συμμετοχική και Συλλογική Διοίκηση

  • Συστάθηκαν και λειτουργούν υβριδικές ομάδες εργασίας με συμμετοχή μελών ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού (Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ανάπτυξης Λογισμικού, Αειφορίας, Απλοποίησης Διαδικασιών).
  • Πρόταξη της Διαφάνειας:
    • Οι ημερομηνίες των συνεδριάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου για το πρώτο εξάμηνο του 2020, έχουν ανακοινωθεί από τον Ιανουάριο 2020. Επίσης, οι ημερομηνίες των συνεδριάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου για την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2020, έχουν ανακοινωθεί από τον Ιούνιο 2020.
    • Με το πέρας κάθε συνεδρίας του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου, κοινοποιείται σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα μια σύντομη ενημέρωση για τις εργασίες της συνεδρίας.
    • Με την επικύρωση των πρακτικών, οι αποφάσεις του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου και είναι άμεσα προσβάσιμες για όλους.
  • Περιλήφθηκε πρόνοια στους όρους εντολής των Συγκλητικών Επιτροπών, για αναβάθμιση τους σε σώματα διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής και όχι διαχείρισης της καθημερινότητας του Πανεπιστημίου.
  • Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα για υποβολή εισηγήσεων για την απλοποίηση υφιστάμενων πολιτικών ή τη δημιουργία νέων.
  • Καθιερώθηκε η Ημέρα Εργασίας Πρύτανη σε Διοικητικές Υπηρεσίες και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε Σχολές/Τμήματα από τις Πρυτανικές Αρχές. Γενικότερα, υπήρξε στενή και συνεχής συνεργασία του Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων με τις Διοικητικές Υπηρεσίες για ανταλλαγή απόψεων και βελτίωση διαδικασιών, μέσα από ομάδες εργασίας.
  • Συστάθηκε και λειτούργησε επί καθημερινής βάσης Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης την περίοδο της πανδημίας στην οποία συμμετείχαν οι Πρυτανικές Αρχές, Μέλη ΔΕΠ, Διοικητικά Στελέχη και Φοιτητές.
  • Πραγματοποιήθηκαν 5 ανοικτές τηλεδιασκέψεις μεταξύ του Πρύτανη και των Φοιτητών για τα θέματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και αξιολόγησης και για θέματα διεθνούς κινητικότητας φοιτητών.    

Μείωση Γραφειοκρατίας και Επικέντρωση σε Ουσιαστικούς Στόχους

  • Μειώθηκε ο αριθμός των Συγκλητικών Επιτροπών από 12 σε 6.
  • Συστάθηκε και λειτουργεί ειδική ομάδα εργασίας, υπό τον Πρύτανη, που εξετάζει διάφορες  πολιτικές του Πανεπιστημίου και υποβάλλει εισηγήσεις στα αρμόδια Σώματα για βελτιώσεις.
  • Τέθηκε σε εφαρμογή λογισμικό σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης οδηγιών/ενταλμάτων πληρωμής που αναπτύχθηκε από τις Διοικητικές Υπηρεσίες Οικονομικών και Συστημάτων Πληροφορικής και Τεχνολογίας.
  • Τροποποιήθηκε η οργάνωση των συνεδριάσεων της Συγκλήτου με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδικασιών εκλογής ή ανέλιξης μελών ΔΕΠ κατά 3-6 μήνες.  
  • Καθιερώθηκε πιλοτικό πλαίσιο εξ αποστάσεως εργασίας διοικητικού προσωπικού. 
  • Ξεκίνησε η προετοιμασία για την υιοθέτηση της Ηλεκτρονικής Υπογραφής, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής.

Προάσπιση των Δικαιωμάτων των Μελών του Πανεπιστημίου

  • Επεκτάθηκε το σχέδιο ιατροφαρμακευτικής ασφάλισης προσωπικού και προκηρύχθηκε  διαγωνισμός για το επόμενο διάστημα.
  • Τερματίστηκαν οι αποκοπές για τους ερευνητές των προγραμμάτων Marie Curie στη βάση των προνοιών του χρηματοδότη.
  • Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις Συντεχνίες Ακαδημαϊκού και Διοικητικού Προσωπικού και με την Φοιτητική Ένωση για έγκαιρη δρομολόγηση επίλυσης προβλημάτων.
  • Προωθήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας οι Κανονισμοί Διοικητικού Προσωπικού.

Ανάπτυξη Πανεπιστημίου, Διαρθρωτικές Αλλαγές και Μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη και Υποδομές

  • Επιτεύχθηκε η αποπαγοποίηση όλων των εγκεκριμένων ακαδημαϊκών θέσεων από το 2019 και προηγουμένως.
  • Προωθήθηκαν οι διαδικασίες πλήρωσης κενών θέσεων διοικητικού προσωπικού και αποσπάσεων και αναδιαρθρώθηκαν Διοικητικές Υπηρεσίες στη βάση νέου οργανογράμματος. 
  • Εφαρμόστηκε νέα οργανωτική δομή για την Υπηρεσία Έρευνας, με ενισχυμένη στελέχωση και αυξημένες δυνατότητες ανταπόκρισης στο σημαντικό της ρόλο.
  • Συστάθηκε, στελεχώθηκε και λειτουργεί η νέα Υπηρεσία Επικοινωνίας, Προώθησης και Διεθνοποίησης.
  • Υποβλήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας οι Κανονισμοί Ίδρυσης και Λειτουργίας Κέντρου Γλωσσών και οι Κανονισμοί μετονομασίας του Τμήματος Δημόσιας Επικοινωνίας σε Τμήμα Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας Μάρκετινγκ.
  • Υπήρξε συνεχής παρακολούθηση της απορρόφησης του προϋπολογισμού 2020. Σε συνέχεια των εξοικονομήσεων που ζητήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών οι οποίες φθάνουν περίπου €1εκ, γίνεται συνεχής προσπάθεια αξιοποίησης των περιορισμένων οικονομικών πόρων βάσει προτεραιοτήτων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία και η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου.
  • Επιτεύχθηκε μέσα από διαπραγμάτευση και αποδέσμευση κτιρίων η μείωση των δαπανών από ενοικιάσεις με εξοικονομήσεις περίπου €202,000. Η έμμεση εξοικονόμηση από την συστέγαση των εργαστηρίων του Τμήματος Καλών Τεχνών ανέρχεται στα €26,675.
  • Εξασφάλιση κτιρίου για την κάλυψη των αναγκών στέγασης των Τμημάτων  Καλών Τεχνών, Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών  και Γεωπονικών Επιστημών, Βιοτεχνολογίας και Επιστήμης Τροφίμων.
  • Προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2020 ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ετοιμασία του σχεδιασμού των ιδιόκτητων φοιτητικών εστιών δυναμικότητας 500 κλινών, με στόχο την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής επιλογής υλοποίησης του έργου από χωροταξικής, αρχιτεκτονικής, περιβαλλοντικής, ενεργειακής και κατασκευαστικής πτυχής.
  • Υπήρξε συνεχής εποπτεία της προόδου των εργασιών των υπό ανέγερση κτιρίων Καλών Τεχνών, Κέντρου Γλωσσών και Δράκος στο κέντρο της πόλης της Λεμεσού και ολοκλήρωση τεχνικών μελετών για το νέο κτίριο Τεχνών.
  • Υπήρξε εποπτεία αναπτυξιακών εργασιών στο πανεπιστημιακό αγρόκτημα Λόφου και στο ερευνητικό κέντρο εικαστικών τεχνών Αγίου Ιωάννη, στα οποία πραγματοποιήθηκαν και επί τόπου επισκέψεις.  
  • Ξεκίνησε διαβούλευση για ενδεχόμενη εξασφάλιση χώρων του Πανεπιστημίου σε ορεινές περιοχές για την ενίσχυση της εκπαίδευσης φοιτητών σε παραγωγικές μονάδες. 

Συμμετοχική και Συλλογική Διοίκηση

  • Συστάθηκαν και λειτουργούν υβριδικές ομάδες εργασίας με συμμετοχή μελών ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού (Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ανάπτυξης Λογισμικού, Αειφορίας, Απλοποίησης Διαδικασιών).
  • Πρόταξη της Διαφάνειας:
    • Οι ημερομηνίες των συνεδριάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου για το πρώτο εξάμηνο του 2020, έχουν ανακοινωθεί από τον Ιανουάριο 2020. Επίσης, οι ημερομηνίες των συνεδριάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου για την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2020, έχουν ανακοινωθεί από τον Ιούνιο 2020.
    • Με το πέρας κάθε συνεδρίας του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου, κοινοποιείται σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα μια σύντομη ενημέρωση για τις εργασίες της συνεδρίας.
    • Με την επικύρωση των πρακτικών, οι αποφάσεις του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου και είναι άμεσα προσβάσιμες για όλους.
  • Περιλήφθηκε πρόνοια στους όρους εντολής των Συγκλητικών Επιτροπών, για αναβάθμιση τους σε σώματα διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής και όχι διαχείρισης της καθημερινότητας του Πανεπιστημίου.
  • Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα για υποβολή εισηγήσεων για την απλοποίηση υφιστάμενων πολιτικών ή τη δημιουργία νέων.
  • Καθιερώθηκε η Ημέρα Εργασίας Πρύτανη σε Διοικητικές Υπηρεσίες και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε Σχολές/Τμήματα από τις Πρυτανικές Αρχές. Γενικότερα, υπήρξε στενή και συνεχής συνεργασία του Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων με τις Διοικητικές Υπηρεσίες για ανταλλαγή απόψεων και βελτίωση διαδικασιών, μέσα από ομάδες εργασίας.
  • Συστάθηκε και λειτούργησε επί καθημερινής βάσης Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης την περίοδο της πανδημίας στην οποία συμμετείχαν οι Πρυτανικές Αρχές, Μέλη ΔΕΠ, Διοικητικά Στελέχη και Φοιτητές.
  • Πραγματοποιήθηκαν 5 ανοικτές τηλεδιασκέψεις μεταξύ του Πρύτανη και των Φοιτητών για τα θέματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και αξιολόγησης και για θέματα διεθνούς κινητικότητας φοιτητών.    

Μείωση Γραφειοκρατίας και Επικέντρωση σε Ουσιαστικούς Στόχους

  • Μειώθηκε ο αριθμός των Συγκλητικών Επιτροπών από 12 σε 6.
  • Συστάθηκε και λειτουργεί ειδική ομάδα εργασίας, υπό τον Πρύτανη, που εξετάζει διάφορες  πολιτικές του Πανεπιστημίου και υποβάλλει εισηγήσεις στα αρμόδια Σώματα για βελτιώσεις.
  • Τέθηκε σε εφαρμογή λογισμικό σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης οδηγιών/ενταλμάτων πληρωμής που αναπτύχθηκε από τις Διοικητικές Υπηρεσίες Οικονομικών και Συστημάτων Πληροφορικής και Τεχνολογίας.
  • Τροποποιήθηκε η οργάνωση των συνεδριάσεων της Συγκλήτου με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδικασιών εκλογής ή ανέλιξης μελών ΔΕΠ κατά 3-6 μήνες.  
  • Καθιερώθηκε πιλοτικό πλαίσιο εξ αποστάσεως εργασίας διοικητικού προσωπικού. 
  • Ξεκίνησε η προετοιμασία για την υιοθέτηση της Ηλεκτρονικής Υπογραφής, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής.

Προάσπιση των Δικαιωμάτων των Μελών του Πανεπιστημίου

  • Επεκτάθηκε το σχέδιο ιατροφαρμακευτικής ασφάλισης προσωπικού και προκηρύχθηκε  διαγωνισμός για το επόμενο διάστημα.
  • Τερματίστηκαν οι αποκοπές για τους ερευνητές των προγραμμάτων Marie Curie στη βάση των προνοιών του χρηματοδότη.
  • Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις Συντεχνίες Ακαδημαϊκού και Διοικητικού Προσωπικού και με την Φοιτητική Ένωση για έγκαιρη δρομολόγηση επίλυσης προβλημάτων.
  • Προωθήθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας οι Κανονισμοί Διοικητικού Προσωπικού.