ΤΕΠΑΚ: Ψηφιακές Δεξιότητες για τη Διδασκαλία Γλωσσών


Νέα-Ανακοινώσεις

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη γλωσσική διδασκαλία στην Ευρώπη. Οι έρευνες αυτές καταδεικνύουν επίσης και την έλλειψη υποδομών για τη χρήση ΤΠΕ στις τάξεις ξένων γλωσσών των ευρωπαϊκών σχολείων. Αλλά ακόμη μεγαλύτερο εμπόδιο στην εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών στην εκμάθηση γλωσσών με τη βοήθεια τεχνολογίας αποδεικνύεται το χαμηλό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτικών, το οποίο αποτελεί πρόκληση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με τίτλο Ψηφιακές Δεξιότητες για τη Διδασκαλία Γλωσσών (Digital Competences for Language Teaching - DC4LT, Project Reference: 2018-1-NO01-KA203-038837) στοχεύει στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης. Το έργο αποτελεί μια κοινοπραξία μεταξύ πέντε εταίρων: του Norwegian University of Science and Technology (Νορβηγία), του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Ελλάδα), του Διεθνούς Ινστιτούτου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης PIXEL (Ιταλία), του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (Κύπρος) και του ITMO University (Ρωσία).

Στο  πλαίσιο του έργου διερευνήθηκαν οι δεξιότητες που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί για την εφαρμογή ΤΠΕ στις παιδαγωγικές πρακτικές τους και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές τους στη μαθησιακή διαδικασία. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, αναπτύχθηκε ένα Πλαίσιο Αξιολόγησης Ψηφιακών Ικανοτήτων και μια Ανοιχτή Διαδικτυακή Κοινότητα Πρακτικής για εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών η οποία θα βοηθήσει στη συνεχή ενίσχυση των ψηφιακών τους ικανοτήτων καθώς και των γνώσεών τους στο σχεδιασμό και την παράδοση διαδικτυακών και μικτών μαθημάτων.

Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών συμμετείχε σε εκπαιδευτικά διαδραστικά εργαστήρια του έργου, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις με συναδέλφους από διάφορα μέρη του κόσμου.

Το έργο, μεταξύ άλλων, είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των πιο κάτω:

Πλαίσιο Αξιολόγησης Ψηφιακών Ικανοτήτων https://www.dc4lt.eu/digital-competence-assessment-framework-tool-for-language-teachers/

Οδηγός για την Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Γλωσσών σε θέματα Ψηφιακών Δεξιοτήτων https://www.dc4lt.eu/language-teacher-trainer-guide-on-digital-competences/

Διαδικτυακό Εργαλείο Τεχνολογιών, Πόρων και Πρακτικών για εκπαιδευτικούς γλωσσών https://www.dc4lt.eu/technologies-resources-and-practices-for-language-teachers-a-toolkit/

Διαδικτυακά Σεμινάρια για επιμόρφωση στο Google Classroom https://classroom.google.com/c/MjM2MjI5OTY0MTU0?cjc=p4fgvci

Κοινότητα Πρακτικής για εκπαιδευτικούς γλωσσών https://discord.gg/2QfCjHrgRz

Περισσότερες πληροφορίες για το ερευνητικό έργο μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου: https://www.dc4lt.eu/

Πρόσφατα άρθρα

Η έγκαιρη αντιμετώπιση της διπολικής διαταραχής καθοριστική για την ποιότητα ζωής των πασχόντων και των οικογενειών τους

Η έγκαιρη αντιμετώπιση της διπολικής διαταραχής καθοριστική για την ποιότητα ζωής των πασχόντων και των οικογενειών τους

Aura Lab: Η δεύτερη συναυλία του MediSouP με τίτλο "Healing. Listening to a Brave New World"

Aura Lab: Η δεύτερη συναυλία του MediSouP με τίτλο "Healing. Listening to a Brave New World"

Μικροβιακό Κελί Ηλεκτρόλυσης: Μια καινοτόμα τεχνική για τη διαχείριση τοξικών υγρών αποβλήτων

Μικροβιακό Κελί Ηλεκτρόλυσης: Μια καινοτόμα τεχνική για τη διαχείριση τοξικών υγρών αποβλήτων

Μικροβιακό Κελί Ηλεκτρόλυσης: Μια καινοτόμα τεχνική για τη διαχείριση τοξικών υγρών αποβλήτων

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη γλωσσική διδασκαλία στην Ευρώπη. Οι έρευνες αυτές καταδεικνύουν επίσης και την έλλειψη υποδομών για τη χρήση ΤΠΕ στις τάξεις ξένων γλωσσών των ευρωπαϊκών σχολείων. Αλλά ακόμη μεγαλύτερο εμπόδιο στην εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών στην εκμάθηση γλωσσών με τη βοήθεια τεχνολογίας αποδεικνύεται το χαμηλό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτικών, το οποίο αποτελεί πρόκληση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με τίτλο Ψηφιακές Δεξιότητες για τη Διδασκαλία Γλωσσών (Digital Competences for Language Teaching - DC4LT, Project Reference: 2018-1-NO01-KA203-038837) στοχεύει στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης. Το έργο αποτελεί μια κοινοπραξία μεταξύ πέντε εταίρων: του Norwegian University of Science and Technology (Νορβηγία), του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Ελλάδα), του Διεθνούς Ινστιτούτου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης PIXEL (Ιταλία), του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (Κύπρος) και του ITMO University (Ρωσία).

Στο  πλαίσιο του έργου διερευνήθηκαν οι δεξιότητες που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί για την εφαρμογή ΤΠΕ στις παιδαγωγικές πρακτικές τους και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές τους στη μαθησιακή διαδικασία. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, αναπτύχθηκε ένα Πλαίσιο Αξιολόγησης Ψηφιακών Ικανοτήτων και μια Ανοιχτή Διαδικτυακή Κοινότητα Πρακτικής για εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών η οποία θα βοηθήσει στη συνεχή ενίσχυση των ψηφιακών τους ικανοτήτων καθώς και των γνώσεών τους στο σχεδιασμό και την παράδοση διαδικτυακών και μικτών μαθημάτων.

Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών συμμετείχε σε εκπαιδευτικά διαδραστικά εργαστήρια του έργου, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις με συναδέλφους από διάφορα μέρη του κόσμου.

Το έργο, μεταξύ άλλων, είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των πιο κάτω:

Πλαίσιο Αξιολόγησης Ψηφιακών Ικανοτήτων https://www.dc4lt.eu/digital-competence-assessment-framework-tool-for-language-teachers/

Οδηγός για την Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Γλωσσών σε θέματα Ψηφιακών Δεξιοτήτων https://www.dc4lt.eu/language-teacher-trainer-guide-on-digital-competences/

Διαδικτυακό Εργαλείο Τεχνολογιών, Πόρων και Πρακτικών για εκπαιδευτικούς γλωσσών https://www.dc4lt.eu/technologies-resources-and-practices-for-language-teachers-a-toolkit/

Διαδικτυακά Σεμινάρια για επιμόρφωση στο Google Classroom https://classroom.google.com/c/MjM2MjI5OTY0MTU0?cjc=p4fgvci

Κοινότητα Πρακτικής για εκπαιδευτικούς γλωσσών https://discord.gg/2QfCjHrgRz

Περισσότερες πληροφορίες για το ερευνητικό έργο μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου: https://www.dc4lt.eu/