• ΕΛ
  • EN
  • 20 Χρόνια ΤΕΠΑΚ
  • myUni
  • Βιβλιοθήκη
Τμήμα
Καλών Τεχνών
 
  • Φοιτητές/τριες
    • Πληροφορίες φοίτησης
    • Φοιτητική Ζωή
    • Εξεύρεση Διαμονής
    • Αθλητισμός
    • Σταδιοδρομία
    • Στήριξη φοιτητών/τριών
    • Συμβουλευτική και Ανάπτυξη Φοιτητών/τριών
    • Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης
    • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ των φοιτητ(ρι)ών
    • Νέα & Εκδηλώσεις
  • Σπουδές
    • Οι σπουδές στο ΤΕΠΑΚ
    • Υποψήφιοι Φοιτητές/τριες
    • Προπτυχιακά Προγράμματα
    • Περιστασιακή και άλλη φοίτηση
    • Μεταπτυχιακά Προγράμματα Μάστερ
    • Επιτυχημένοι απόφοιτοι
    • Διδακτορικές Σπουδές
    • Εκδόσεις
  • Έρευνα
    • Ευκαιρίες χρηματοδότησης
      • Horizon 2020
      • Erasmus+
      • INTERREG IV
      • ΙΠΕ
    • Διεθνής Συνεργασία
      • Erasmus
      • Γραφείο Διασύνδεσης
      • Europe Direct Λεμεσού
    • Ερευνητικά Κέντρα
    • Χρηματοδοτούμενα Έργα
  • Το Πανεπιστήμιο
    • Γενικές Πληροφορίες
      • Προφίλ Πανεπιστημίου
      • Όραμα, Αποστολή και Αξίες
      • Μήνυμα από τον Πρύτανη
      • Νομοθεσία
      • Στρατηγικός Προγραμματισμός 2023-2030
      • Ετήσιες Εκθέσεις
      • Εκδόσεις
    • Διοίκηση
      • Συμβούλιο
      • Σύγκλητος
      • Πρυτανεία
      • Διοικητικές Υπηρεσίες
    • Σχολές
      • Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος
      • Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
      • Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
      • Σχολή Επιστημών Υγείας
      • Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
      • Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας
      • Σχολή Διοίκησης Τουρισμού, Φιλοξενίας και Επιχειρηματικότητας
      • Κέντρο Γλωσσών
    • Οργανωμένες Οντότητες
    • Συντονιστικό Κέντρο EUt+
    • hrs4r
    • Επικοινωνία
    • Εργοδότηση
    • GDPR
  • Απόφοιτοι
  1. Σχολές
  2. Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
  3. Τμήμα Καλών Τεχνών
  4. Προσωπικό
  5. Αντώνης Δανός
  1. Σχολές
  2. Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
  3. Τμήμα Καλών Τεχνών
  4. Προσωπικό
  5. Αντώνης Δανός

Αντώνης Δανός

Αντώνης Δανός

Αναπληρωτής Καθηγητής

Τμημα Καλων Τεχνων

antonis.danos@cut.ac.cy

25002553



Ο Δρ. Αντώνης Δανός κατέχει Πτυχίο [B.A.] στη Φιλοσοφία (Southeast Missouri State University), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ιστορία της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής (University of East Anglia), και Μεταπτυχιακό [M.A.] και Διδακτορικό [PhD] στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, από το University of Essex. Την περίοδο 2002-2007 εργάστηκε στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο, ενώ το 2007 εκλέγηκε μέλος ΔΕΠ (στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης), στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Είναι μέλος στους ακόλουθους ακαδημαϊκούς οργανισμούς: Association for Art History (UK), Modern Greek Studies Association (USA), College Art Association (USA), AICA Ελλάς, Association for the Study of Ethnicity and Nationalism [...](UK), Mediterranean Studies Association (USA), και Εταιρεία Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (Ελλάδα).
Η έρευνα του έχει επικεντρωθεί στις θεωρίες εθνι[κι]σμού και μετα-αποικιοκρατίας, στην ιδεολογική και αισθητική κατασκευή συλλογικών ταυτοτήτων, στη νεοελληνική και στη νεώτερη-σύγχρονη κυπριακή τέχνη, στην κριτική και στην ιστοριογραφία της τέχνης, καθώς και σε θέματα φύλου και σεξουαλικότητας στην τέχνη. Έχει δημοσιεύσει σε θέματα νεοελληνικής και νεώτερης-σύγχρονης κυπριακής τέχνης και κουλτούρας γενικότερα, σε ακαδημαϊκά έντυπα, άρθρα σε σύμμεικτους τόμους, ένα δίτομο βιβλίο, κείμενα σε πολλές μονογραφίες Κύπριων καλλιτεχνών, καθώς και το πειραματικό ντοκιμαντέρ Χριστόφορος Σάββα 1924-1968 (2011). Έχει σχεδιάσει και επιμεληθεί ομαδικές, θεματικές εκθέσεις νεώτερης και σύγχρονης κυπριακής τέχνης, σε Κύπρο, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο και Τουρκία. Πιο πρόσφατα, η έρευνα και οι δημοσιεύσεις του επικεντρώνονται στη Μεσόγειο, ως πολιτιστικό και ιδεολογικό 'χώρο', ενάντια στις νεο-αποικιοκρατικές, ηγεμονικές θεωρήσεις.


  • Έρευνα
  • Δημοσιεύσεις
  • Διδασκαλία
  • Επίβλεψη Διατριβών
  • Εκθέσεις
  • ερευνα
  • Δημοσιευσεισ
  • Διδασκαλια
  • Επιβλεψη Διατριβων
  • Εκθεσεισ

Έρευνα

Ερευνητικό Εργαστήριο Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης:

Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία και η διατήρηση ενός περιβάλλοντος το οποίο αποτελεί χώρο συνάντησης, συζήτησης και διαμόρφωσης ερευνητικών προτάσεων και θεωρητικών ανταλλαγών, και πλαίσιο παραγωγής βιβλιογραφικού και άλλου υλικού, σε σχέση με τα παρακάτω θεματικά-ερευνητικά πεδία.

Η δραστηριότητα του εργαστηρίου επικεντρώνεται στην έρευνα για την παραγωγή γραπτού και οπτικο-ακουστικού υλικού, το οποίο αφορά:

  • στον νεότερο και σύγχρονο κυπριακό πολιτισμό, με έμφαση στις τέχνες.
  • στον θεωρητικό λόγο γύρω από σύγχρονες μορφές τέχνης.
  • σε θεωρίες εθνι[κι]σμού, μετα-αποικιοκρατίας και παγκοσμιοποίησης, με έμφαση στη θέση των τεχνών στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα, και στο ρόλο των τεχνών στη διαμόρφωση ή υπονόμευση εθνικών ή άλλων συλλογικών, όπως και ατομικών, ταυτοτήτων.
  • στη Μεσόγειο, ως πραγματικός και συμβολικός χώρος αντι-ηγεμονικής (κοσμο)θεώρησης και πράξης.

Η παραγωγή του εργαστηρίου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασιών, περιλαμβανομένων εξωτερικών χρηματοδοτήσεων, με σκοπό τη δημιουργία πολυμεσικών έργων.

     Ερευνητικά Προγράμματα: 

CDCD – Contested Desires: Constructive Dialogues creative space for democratic conversations about the heritage of colonialism. 2024-2026

European Education and Culture Executive Agency. Associate Partner (Art History & Theory Research Lab)

Popular University in Community Psychology: well-being through art. 2017-2019

Erasmus+ programme – Adult Education (μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών [IKY], Ελλάδα).  Αντιπρόσωπος του συνεταιρικού οργανισμού (Τμήμα Καλών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ)

RESTORE: Computer-Based Restoration of Faces Appearing in Icons. 2011-2013

Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας [ΙΠΕ] Κύπρου και το European Structural Funds. Μέλος της ερευνητικής ομάδας (Τμήμα Πολυμέσων-Γραφικών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ)

Δημοσιεύσεις

Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Σύμμικτοι Τόμοι με Κριτές:

Antonis Danos, «Andreas Karayan's pioneering, queer counter-discourse in 20th-century Cypriot art». WhatEver: A Transdisciplinary Journal of Theories and Studies, Vol. 7, n. 1 (2024):203-226. https://whatever.cirque.unipi.it/index.php/journal/article/view/216/109

Αντώνης Δανός, «Το έργο του Γεώργιου Πολ. Γεωργίου: εκλεκτικισμός, αυτόχθων 'πρωτογονισμός' και 'περιφεριακός' κοσμοπολιτισμός ως 'αλλος' μοντερνισμός». Στο, Αρετή Αδαμοπούλου, Λία Γυιόκα, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Ζητήματα Ιστορίας, Μεθοδολογίας, Ιστοριογραφίας (Αθήνα: EEIT / Gutenberg, 2019): 441-459.

Antonis Danos, «Mediterranean Modernisms: The Case of Cypriot Artist Christoforos Savva». Στο, Yasser Elhariry και Edwige Tamalet Talbayev, επιμ., Critically Mediterranean: Temporalities, Aesthetics, and Deployments of a Sea in Crisis (Palgrave Macmillan, 2018): 77-110.

Antonis Danos, «Idealist ‘grand visions’, from Nikolaos Gyzis to Konstantinos Parthenis: the unacknowledged symbolist roots of Greek modernism», στο Michelle Facos και Thor Mednick επ., Reassessing the Symbolist Roots of Modernism (Ashgate, 2015): 11-22.

Klitsa Antoniou και Antonis Danos, «'Writing Trauma:' Giving Voice to a Wound that Seems to Defy Representation, in Contemporary Cypriot Art». intervalla:platform for intellectual exchange 2, "Trauma, Abstraction, and Creativity" (2014): 34-54. http://www.fus.edu/intervalla/volume-2-trauma-abstraction-and-creativity/34

Antonis Danos, «Hybrid Landscapes and Soundscapes, and the Ideologies of Borders», στο Denise Robinson, επ., Through the Roadblocks: Realities in Raw Motion (Λεμεσός, 2014):187-194. 

Antonis Danos, «Twentieth-Century Greek Cypriot Art: An 'Other' Modernism on the Periphery». Journal of Modern Greek Studies, Vol. 32, n. 2 (Οκτώβρης 2014):217-252. http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2014.0050

Antonis Danos, «The Little Black Fish: Experiencing Place, Homeland, and Identity in an Exhibition of Contemporary Cypriot art». Kunapipi [Journal of Postcolonial Writing & Culture] vol. 33, nos 1-2 (2011):247-266. [https://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1502&context=kunapipi]

Antonis Danos, «Nikolaos Gyzis’s The Secret School and an Ongoing National Discourse». Nineteenth-Century Art Worldwide, vol. 1, n. 2 (Autumn 2002): http://www.19thc-artworldwide.org/index.php/autumn02/258-nikolaos-gyziss-the-secret-school-and-an-ongoing-national-discourse.

Antonis Danos, «The culmination of aesthetic and artistic discourse in 19th-century Greece: Periklis Yannopoulos and Nikolaos Gyzis». Journal of Modern Greek Studies, vol. 20, n. 1 (May 2002):75-112 [http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2002.0005].

Βιβλία – Κεφάλαια σε Βιβλία:

Αντώνης Δανός, «Τα Πικρολέμονα [Bitter Lemons] της Κύπρου: οι ποιητικο-ιμπεριαλιστικοί ρεμβασμοί του Lawrence Durrell στην (αποικιακή) Μεσόγειο». Στο, Νίκος Δασκαλοθανάσης, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Τιμητικός τόμος για τη Νίκη Λοϊζίδη (Αθήνα: Εκδόσεις futura σε συνεργασία με το Τμήμα Καλών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ, 2019): 245-260.

Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 1 (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).

Τώνια Λοΐζου, Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 2. Επιμέλεια, Αντώνης Δανός (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).

Οπτικο-ακουστικά έργα:

Αντώνης Δανός, έρευνα και σενάριο, Γιάννης Γιαπάνης, σκηνοθεσία-φωτογραφία, Χριστόφορος Σάββα 1924–1968 [ντοκιμαντέρ] (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Κύπρος, 2011).

Εκθεσιακοί κατάλογοι – Μονογραφίες καλλιτεχνών – Περιοδικά Τέχνης (επιλογή):

Antonis Danos, “The Mediterranean as Anti-Hegemonic Heterotopia.” In Hesperia Iliadou de Subplajo-Suppiej, ed., Maleth / Haven / Port: Heterotopias of Evocation (Arts Council Malta & Mousse Publishing, 2019): 40-47.

Αντώνης Δανός, επιμέλεια-κείμενα, Οι Καιροί της Κύπρου (Λεμεσός: ΕΚΑΤΕ, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, και Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2010).

Antonis Danos, «Rebellious bodies: their destruction, and the influence of their lives and deaths», στο The Little Land Fish [Istanbul 2010 European Capital of Culture] (Κωνσταντινούπολη: EMAA, 2010):18-23.

Antonis Danos, «Klitsa Antoniou: Mine Face», στο TempusArti: route actuele kunst (Overwinden: Tempus Art – Drieluik vzw, 2009), χ. σελ.

Αντώνης Δανός, «Κλίτσα Αντωνίου: Demining», στο Προσωπικό-Πολιτικό: biennale 2 [Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης] (Θεσσαλονίκη: Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2009):40-41.

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:4-7), Έλενα Κούμα: ‘Ηλιογονία’ (Λευκωσία, 2009).

Antonis Danos, «The anxieties of the body: spirituality and eroticism in Nicholas Panayi’s painting», στο Nicholas Panayi: White Light O + Ω [11th International Cairo Biennale] (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2008).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:4-11), Ρήνος Στεφανή: ‘Ακροβάτες’ (Λευκωσία: Εκδόσεις Πάνθεον, 2008).

Αντώνης Δανός, «Οι Παναγίες της Ομορφιάς του Λευτέρη Ολύμπιου: γυναίκες-αρχέτυπα και η εξουσία του βλέμματος», στο Λευτέρης Ολύμπιος: ‘Παναγίες της Ομορφιάς’ (Αθήνα: NEMECIS, 2007):36-37.

Antonis Danos, «Contesting spaces and identities: Klitsa Antoniou’s All This Is MINE», I Linguaggi del Mediterraneo: La Parola Come Segno (Torino: EnPleinAir, 2007), χ. σελ.

Αντώνης Δανός, «Screens: telling stories», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):10-13

Αντώνης Δανός, «Δημήτρης Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):42-45.

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Screens: telling stories (Λεμεσός: Δήμος Λεμεσού, 2006).

Αντώνης Δανός, «Αρχέτυπο και φορέας παράδοσης, φορμαλιστικό στοιχείο και υλική παρουσία στο χώρο: η γυναικεία μορφή σε έργα των Αδαμάντιου Διαμαντή, Χριστόφορου Σάββα και Δημήτρη Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2006):20-22.

Αντώνης Δανός, «Τάσος Στεφανίδης (1917-1996)», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤE, 2006):40-42

Αντώνης Δανός, «Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations] (Βενετία: Arte Communications, 2006):28, 122-23.

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές (Λευκωσία: Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2006).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και εισαγωγή (:8-11), Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2005).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Gender Explorations (Λευκωσία: Mediterranean Institute of Gender Studies, 2004).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Κλίτσα Αντωνίου: ‘Mare Nostrum: Visions of a Mermaid’ (Λευκωσία, 2004).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:34-39), Ευγενία Βασιλούδη: ‘Ύμνος στη Δήμητρα’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Άντρος Ευσταθίου: ‘Four Touches’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).

Αντώνης Δανός, κείμενο στο Έλενα Κούμα: ‘Πανσπερμία’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004):6-9.

Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:8-15), Οι Γλώσσες του Φύλου (Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2003).

Αντώνης Δανός, «Η Υδατογραφία στη Νεότερη και Σύγχρονη Κυπριακή Τέχνη: μια σύντομη αναφορά», στο Κυριάκος Λύρας: Υδατογραφίες (Λευκωσία, 2003):12-15.

Αντώνης Δανός, κείμενο στο Ζήνωνας Τζέπρας: ‘Το Χρώμα της Μνήμης’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-5.

Αντώνης Δανός, κείμενο στο Αργύρης Κωνσταντίνου: ‘Μνήμες Αθωότητας’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-11.

Αντώνης Δανός, Κείμενο στο Μαρία Κουδουνά: ‘Είσοδος Ελεύθερη’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-7.
 

Διδασκαλία

FAR 140 _ Μεθοδολογία και Έρευνα στην Ιστορία της Τέχνης

FAR 141 _ Βασικές Έννοιες στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών και Πολιτισμών

FAR 240 _ Έννοιες και Θεματικές στη Σύγχρονη Τέχνη I: Μοντερνισμός

FAR 550 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση Ι (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)

FAR 551 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση ΙΙ (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)

Επίβλεψη Διατριβών

ΜΕΤΑ-ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

  • Χρίστος Παναγιώτου: «Encountering the Other from beyond: A study of the intercultural dynamics in Ottoman Cyprus through tombstone narratives». Πρόγραμμα ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΩΡ, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2024-2025.

 

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ

  • Πέρσια Παναγιώτου: «Η έννοια της χρονικότητας ως οργανωτική μέθοδος στη μουσική του πρώιμου 20ού αιώνα» [τίτλος εργασίας – υπό εκπόνηση]. Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Εδουάρδος Γεωργίου: «Η σκηνογραφία στην Κύπρο από το 1960 έως το 2000» [τίτλος εργασίας – υπό εκπόνηση]. Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Κλίτσα Αντωνίου: "Contemporary Cypriot Art: Loss, Trauma, Affect and the Material that passes into Sensation". Απονομή τίτλου, Ιούνιος 2014, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Ελλάδα Ευαγγέλου: "Greek-Cypriot Historical Plays and Contemporary Identity and Culture". Απονομή τίτλου, Ιούνιος 2014, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

  • Καρολίνα Λάμπρου: "Ethics and Politics in Performance Art: Reclaining the Function of Art in Society". Απονομή τίτλου 2020, Πανεπιστήμιου Κύπρου.
  • Γεωργία Σπανού: "Πολιτιστική διαχείριση και πολιτική στην Κύπρο". Απονομή τίτλου 2017, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Θεόκτιστη Μισιρλόγλου: "Εικαστικές συλλογές στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα και ως τον μεσοπόλεμο". Απονομή τίτλου, 2017, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

 

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ [MASTER'S] ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΤΜΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]

  • Αντωνία Νεραντζή, «Φεμινισμός και/στην Τέχνη: γυναικεία δημιουργία και βλέμμα». Ιούνιος 2025
  • Μαίρη Αργυρού, «Η Αμερικανίδα Καλλιτέχνιδα Mary Cassatt στο πλαίσιο του Ιμπρεσιονισμού». Ιούνιος 2025
  • Κυριάκος Ορθοδόξου, «Γερμανικός Ρομαντισμός και Εθνικισμός: ο μουσικός εθνικισμός του Βάγκνερ, με αφορμή το έργο του Μπετόβεν». Ιούνιος 2025
  • Αντιγόνη Σαρτζέτη, «Τέχνη και Πολιτική την Περίοδο του Ευρωπαϊκού Μεσοπολέμου στον Γερμανόφωνο Χώρο: Εξπρεσιονισμός, Bauhaus, Νέα Αντικειμενικότητα, Κριτικός Ρεαλισμός». Ιούνιος 2025
  • Μαρία Δημητρίου, «Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός: Τέχνη και Προπαγάνδα». Δεκέμβριος 2024
  • Στέλιος Αμερικάνος, «Γιώργος Σκοτεινός (1937-2022): Αγωνιστικότητα και Μοντερνισμός στη Νεώτερη Κυπριακή Τέχνη». Ιούνιος 2024
  • Ελένη Γεωργίου, «Νεο-Ιμπρεσιονισμός και Αναρχία». Ιούνιος 2024
  • Μηνάς Σκορδής, «Μνήμη, Ανδρισμός και Εθνική Ταυτότητα: Ελληνικά Δημόσια Μνημεία στη Δεκαετία 1912-1922». Ιούνιος 2024
  • Χρίστος Αλωνεύτης, «Ταφικά Έθιμα στη Μεγάλη Ελλάδα (Magna Grecia): Ο Τάφος του Βουτηχτή (Tomba del Tuffadore)». Ιούνιος 2024
  • Γιάννης Νικολάου, «Γερμανικός Εξπρεσιονισμός και 'Νέα Αντικειμενικότητα'». Ιούνιος 2024 
  • Iryna Sigkitova, «Επίδραση της ουκρανικής εθνοτικής παράδοσης στον Ρωσικό Φουτουρισμό» [στα αγγλικά]. Ιούνιος 2024
  • Αλεξάνδρα Αναστασίου, «Τέχνη σε Καθεστώς Δικτατορίας: η Περίπτωση της Μαρίας Καραβέλλα (1938-2012)». Συνεπίβλεψη: Δρ. Μαρία Μόσχου. Ιούνιος 2024
  • Χρυσούλλα Σορόκου, «Εθνικισμός και Τέχνη στην Ευρώπη: Από τη Γαλλική Επανάσταση στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο». Ιούνιος 2023
  • Μαρία Κλαβαριώτη, «Η Απεικόνιση της Αστικής Ζωής και η Εικόνα της Γυναίκας στο Παρίσι του 19ου αιώνα, στην Τέχνη του Ιμπρεσιονισμού». Ιούνιος 2023
  • Χρίστος Παναγιωτου, «Ο Θάνατος και η Θάλασσα ως όρια και ως ανοίγματα προς τον Πολιτισμικό Άλλο». Ιούνιος 2023
  • Χριστίνα Ανδρέου, «Απεικονίζοντας τη Μετανάστευση στη Μεσόγειο: Ταινίες από τον Σύγχρονο Ιταλικό και Ελληνικό Κινηματογράφο». Δεκέμβριος 2022
  • Αλέξανδρος Παπαντωνίου, «Το Αστικό Λαϊκό-Ρεμπέτικο Τραγούδι ως Μορφή Μεσογειακού Μοντερνισμού». Ιούνιος 2022
  • Κορίνα Κωνστάντη, «'Εθνική' (Κυπριακή) Ταυτότητα και 'Ελληνικότητα' στο Έργο του Σόλωνα Μιχαηλίδη». Ιούνιος 2022.
  • Δημήτρης Γρηγορίου, «Μνήμη και Λήθη στον Δημόσιο Χώρο και στην Τέχνη: Η περίπτωση του Α’ Νεκροταφείου Αθηνών». Ιούνιος 2022.
  • Στέλλα Ευαγγελίδου, «Μεσόγειος, Αποικιοκρατία και Μοντέρνα Κυπριακή Αρχιτεκτονική». Δεκέμβριος 2021.
  • Γεωργία Μιχαηλίδου, «Η Μεσόγειος στις Οθωμανικές Νουβέλες του Orhan Pamouk: Το Λευκό Κάστρο και Με Λένε Κόκκινο». Δεκέμβριος 2021.
  • Κατερίνα Γκλίναβου, «Η Αισθητική του Γκροτέσκου και Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν». Δεκέμβριος 2021.
  • Χαρούλα Νεοφύτου, «Μοντερνισμός και Λογοτεχνία στη Μεσόγειο: Κωνσταντίνος Καβάφης, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και Ορχάν Παμούκ». Ιούνιος 2021.
  • Δέσποινα Δημητρίου, «Εθνικισμός και 'Εθνική' Ταυτότητα στο (Νεο)Ελληνικό Κράτος: Μικρασιατική Καταστροφή και 'Ελληνικότητα' στα λογοτεχνικά έργα των Ηλία Βενέζη, Στρατή Μυριβήλη και Διδώς Σωτηρίου». Ιούνιος 2021.
  • Παρασκευάς Μαυρουδής, «Ο κινηματογράφος του Θόδωρου Αγγελόπουλου: αντι-ηγεμονική νεωτερικότητα και μοντερνισμός στη Μεσόγειο». Δεκέμβριος 2020.
  • Μέλανη Βαρναβίδου, «Αντι-κανονική νεωτερικότητα στη Μεσόγειο: ο ελληνικός παραστατικός μοντερνισμός του Καρόλου Κουν και της Ραλλούς Μάνου». Δεκέμβριος 2020.
  • Μαργαρίτα Κουνναφή, «Τεχνοκριτική στην Κύπρο, 1878-1974». Δεκέμβριος 2020.
  • Μαρίνα Κυριάκου, «Η εικονογραφία της επανάστασης και η σύσταση της νεοελληνικής ταυτότητας». Δεκέμβριος 2020.
  • Παναγιώτα Γρηγορίου: «Η Γυναίκα ως ‘Ανατολή’ και ως (Πρωτόγονος) ‘Άλλος’: Η Γυναικεία Μορφή στην Τέχνη του Οριενταλισμού και του Πρωτογονισμού». Ιούνιος 2020.
  • Γεωργία Κωνσταντινίδου: «Ο Μύθος της ‘Μοιραίας Γυναίκας’ στο Fin-de-Siècle: Η Σαλώμη ως Femme Fatale». Ιούνιος 2020.
  • Μαρία Αθανασίου: «Μεσόγειος και Λογοτεχνία: Μοντερνισμός, Κοσμοπολιτισμός και Υβριδικότητα». Ιούνιος 2020.
  • Αλίκη Γιαννακού: «Κυπριακή Ταυτότητα και Τέχνη στον Εικοστό Αιώνα». Ιούνιος 2020.
  • Αγγέλα Παναγιώτου: « Η Ναπολεόντειος Γαλλία: Τέχνη και Προπαγάνδα». Ιούνιος 2020.
  • Χριστίνα Παρμαξή: «Μεσόγειος και Νεωτερικότητα: Αρχιτεκτονικός Μοντερνισμός στη Μεσόγειο». Ιούνιος 2020.
  • Χριστιάνα Χαραλάμπους: «Η Ένωση Σύγχρονων Καλλιτεχνών (UAM): Γαλλικός Μοντερνισμός στον Μεσοπόλεμο». Ιούνιος 2020.
  • Δήμητρα Χριστοδουλίδου: «Βιέννη και Μοντερνισμός». Ιούνιος 2020.
  • Ιωάννα Φικάρδου: «Η Τουρκική Αρχιτεκτονική ανάμεσα στον Οθωμανισμό και στον Μοντερνισμό, 1870-1930: η αναζήτηση μια εθνικής αρχιτεκτονικής ταυτότητας». Ιούνιος 2018.
  • Ηρώ Φαρμακά: «Ο Paul Klee, από την Ιταλία στην Τυνησία: μορφοπλαστικές μετατοπίσεις στη Μεσόγειο». Ιούνιος 2017.
  • Ελευθερία Τζιηρκή: «Μοντερνισμοί στη Μεσόγειο: η διακόσμηση ως εναλλακτική έκφανση της μοντέρνας τέχνης». Ιούνιος 2017.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]

  • Γιάννης Γιαπάνης: "Professione Reporter του Michelangelo Antonioni: η δημιουργία μιας 'μη-υπαρκτής' ιστορίας". Δεκέμβριος 2014.
  • Γιώργος Λάζογλου: "Νέα Μέσα και Θέατρο: από τα Διαδραστικά Πολυμέσα στο Εικονικό Θέατρο". Δεκέμβριος 2012.


ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]

  • Κύριος επιτηρητής δώδεκα [12] εργασιών, στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, την περίοδο 2011-2014.

Εκθέσεις

Σχεδιασμός – Επιμέλεια Εκθέσεων:

 

Through the Roadblocks. Συν-επιμέλεια, Helene Black. Συν-διοργάνωση από τον οργανισμό NeMe, τη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών [ΤΕΠΑΚ], και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη, Λεμεσός, 24/11-17/12/12.

‘Κοιτάζοντας Λοξά’: Όψεις μιας επετείου [σύγχρονη κυπριακή τέχνη για τα 50χρονα από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας]. Οργάνωση από το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Χορηγός, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με τη στήριξη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, Λεμεσός, 17/11-17/12/2010.

The Little Land Fish [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Συν-επιμέλεια, Zeynep Yasa Yaman. Συν-διοργάνωση, European-Mediterranean Art Association [EMAA] και το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Μέρος του Portable Art Project of Istanbul 2010-European Capital of Culture. Κωνσταντινούπολη, 19/06-19/07/2010.

Καλλιτέχνες της Λεμεσού από την πρώτη γενιά της νεότερης κυπριακής τέχνης. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 15/09-13/10/06 & Λεμεσός, 15/11-1/12/2006.

Screens: Telling Stories [Σύγχρονη κυπριακή τέχνη από τον χώρο του φιλμ και του βίντεο]. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 16/09-13/10/06 & Λεμεσός, 1-26/11/06.

«Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations]. Βενετία-Lido, 30/08-1/10/06.

Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές. Οργάνωση, Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Λεμεσός, 10/05-11/06/06

Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Κύπρου). Λονδίνο, 27/09-21/10/05.

Gender Explorations [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Mediterranean Institute of Gender Studies και Department of Design, Intercollege. Λευκωσία, 5-11/03/2004.

Οι Γλώσσες του Φύλου. Οργάνωση, Πανεπιστήμιο Κύπρου. Λευκωσία, 15/05-6/06/2003.
 

Αντώνης Δανός
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Αναπληρωτής Καθηγητής

Ο Δρ. Αντώνης Δανός κατέχει Πτυχίο [B.A.] στη Φιλοσοφία (Southeast Missouri State University), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ιστορία της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής (University of East Anglia), και Μεταπτυχιακό [M.A.] και Διδακτορικό [PhD] στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, από το University of Essex. Την περίοδο 2002-2007 εργάστηκε στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο, ενώ το 2007 εκλέγηκε μέλος ΔΕΠ (στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης), στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Είναι μέλος στους ακόλουθους ακαδημαϊκούς οργανισμούς: Association for Art History (UK), Modern Greek Studies Association (USA), College Art Association (USA), AICA Ελλάς, Association for the Study of Ethnicity and Nationalism (UK), Mediterranean Studies Association (USA), και Εταιρεία Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (Ελλάδα).
Η έρευνα του έχει επικεντρωθεί στις θεωρίες εθνι[κι]σμού και μετα-αποικιοκρατίας, στην ιδεολογική και αισθητική κατασκευή συλλογικών ταυτοτήτων, στη νεοελληνική και στη νεώτερη-σύγχρονη κυπριακή τέχνη, στην κριτική και στην ιστοριογραφία της τέχνης, καθώς και σε θέματα φύλου και σεξουαλικότητας στην τέχνη. Έχει δημοσιεύσει σε θέματα νεοελληνικής και νεώτερης-σύγχρονης κυπριακής τέχνης και κουλτούρας γενικότερα, σε ακαδημαϊκά έντυπα, άρθρα σε σύμμεικτους τόμους, ένα δίτομο βιβλίο, κείμενα σε πολλές μονογραφίες Κύπριων καλλιτεχνών, καθώς και το πειραματικό ντοκιμαντέρ Χριστόφορος Σάββα 1924-1968 (2011). Έχει σχεδιάσει και επιμεληθεί ομαδικές, θεματικές εκθέσεις νεώτερης και σύγχρονης κυπριακής τέχνης, σε Κύπρο, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο και Τουρκία. Πιο πρόσφατα, η έρευνα και οι δημοσιεύσεις του επικεντρώνονται στη Μεσόγειο, ως πολιτιστικό και ιδεολογικό 'χώρο', ενάντια στις νεο-αποικιοκρατικές, ηγεμονικές θεωρήσεις.

Κύπρος
antonis.danos@cut.ac.cy
25002553

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

  • Ακαδημαϊκό Προσωπικό
  • Διοικητικό Προσωπικό

ΧΑΡΤΕΣ

  • Χάρτης Πανεπιστημίου
  • Χάρτης Πλοήγησης
  • Virtual Tour

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Φοιτητικό Portal (SIS)
  • eLearning (Moodle)
  • CUT Mail (students and staff on Office365)
  • Επανέκδοση Κωδικού (Password Reset)
  • Multi Factor Authentication (MFA)
  • Απομακρυσμένη Πρόσβαση (VPN)
  • cut-radio
  • Intent
  • Europe Direct
  • green@cut
  • Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης
  • Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • Ενδοδικτυακή Ηλεκτρονική Σελίδα ΤΕΠΑΚ - Intranet
  • Χρήσιμα videos

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Αρχ. Κυπριανού 30
3036 Λεμεσός

2500 2500

2500 2750

administration@cut.ac.cy

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου
  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Βοηθήστε μας να γίνουμε καλύτεροι!

Ευχαριστούμε για τα σχόλια σας!
Αρ.Αναφ. 1751838346358



Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, όπως καθορίζεται εδώ.





Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies  






Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies