Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών


Έναρξη φοίτησης: Σεπτέμβριος 2023

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων: Τρίτη, 16 Μαΐου 2023 (2 μ.μ.)

Υποβολή αίτησης

Πληροφορίες από τη Γραμματεία του Τμήματος:

Ηλεκτρονική Φόρμα Επικοινωνίας | Tηλ.: 25002530 | Φαξ. 25002768

 

Δύο (2) θέσεις στο θέμα: Εικονική Πραγματικότητα για Σωματο-/Κοινωνικο-/Ψυχική ευεξία

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο και Μεταπτυχιακό τίτλο* από Αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο σε συναφή περιοχή (π.χ. Διαδραστικά Μέσα/Πληροφορική/ Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών /Νευροεπιστήμη / Ψυχολογία ) με εξειδίκευση στην Εικονική Πραγματικότητα (virtual reality) ή/και στις μετρήσεις βιοσημάτων.
  • Άριστες προγραμματιστικές ικανότητες / εξαίρετη γνώση της προγραμματιστικής γλώσσας C/C++ ή/και εξαίρετη γνώση μηχανής ανάπτυξης παιχνιδιών (π.χ Unity)
  • Ικανότητα διεκπεραίωσης αυτόνομης ερευνητικής εργασίας
  • Άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας (προφορικός και γραπτός λόγος)

Τα πιο κάτω θα θεωρηθούν ως επιπρόσθετα προσόντα:

  • εμπειρία στην υποβολή ερευνητικών προτάσεων ή/και η προηγούμενη συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα
  • πολύ καλή γνώση λογισμικού για τρισδιάστατη μοντελοποίηση
  • εμπειρία σε experimental research
  • καλή γνώση στατιστικής ανάλυσης

* Σε περιπτώσεις όπου ο υποψήφιος επιδεικνύει ΕΞΑΙΡΕΤΗ ακαδημαϊκή επίδοση, η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου δεν θα αποτελέσει απόλυτη απαίτηση για αυτή την θέση. (αν και συστήνεται ανεπιφύλακτα)

Για αυτή τη θέση, γίνονται αιτήσεις δεκτές μόνο για πλήρη φοίτηση.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο GET Lab (getlab.org) του τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ. Ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Επίσης ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  ενδεχομένως να έχει τη δυνατότητα να εργοδοτηθεί ή/και να εκτελέσει μέρος της ερευνητικής εργασίας του/της στο Κέντρο Αριστείας CYENS (cyens.org.cy) στην ερευνητική ομάδα “Virtual Reality for Well-Being”. Οι αιτήτριες/αιτητές της παρούσας θέσης για διδακτορικές σπουδές, ενθαρρύνονται να κάνουν και αίτηση και για τις θέσεις ερευνητών εδώ: https://tinyurl.com/VRresearchpositions

Διευκρινίζεται ότι οι αιτήσεις για τις θέσεις ερευνητών στo CYENS θα τύχουν  ανεξάρτητης αξιολόγησης από τις αιτήσεις για διδακτορικές σπουδές στο ΤΕΠΑΚ.

Ερευνητική Σύμβουλος:  Δέσποινα Μιχαήλ Γρηγορίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, despina.grigoriou@cut.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Ενσωματωμένη συνεργατική εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σοβαρά εικονικά περιβάλλοντα»

Λέξεις κλειδιά: Σοβαρά παιχνίδια, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Εικονική Πραγματικότητα, Συνεργατικά Περιβάλλοντα

Περιγραφή: Το XR έχει τη δυνατότητα να διευκολύνει μια πλούσια, συναισθηματική και συνεργατική μάθηση, από ό,τι είναι δυνατό με εναλλακτικές λύσεις 2D και να παρέχει υψηλό ποσοστό μεταφοράς γνώσης. Η τεχνολογία XR δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να έχει την ικανότητα: α) να χειρίζεται οπτικά τρισδιάστατα αντικείμενα, διαδικασίες και διαδικασίες και να αντλεί πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με αυτά, β) να έχει πρόσβαση σε μη προσβάσιμες όψεις αντικειμένων, διεργασιών και διαδικασιών, γ) να συνδυάζει και να συγκρίνει πολλαπλές προβολές και δ) να αυξάνουν τις αισθήσεις τους. Αυτές οι δυνατότητες βοηθούν τους μαθητές να βιώσουν φαινόμενα που δεν είναι δυνατά στον πραγματικό κόσμο, να οραματιστούν περίπλοκες χωρικές σχέσεις και αφηρημένες έννοιες, να συγκρίνουν/αντιπαραθέσουν και να ερμηνεύσουν πολλαπλές/εναλλακτικές προοπτικές. Επιπλέον, αυτές οι δυνατότητες ενισχύουν την μαθησιακή εμπειρία χρησιμοποιώντας τρισδιάστατα συνθετικά αντικείμενα για μάθηση για αλληλεπίδραση με τα οποία αρπάζουν και κρατούν την προσοχή των μαθητών, ενισχύουν την αμεσότητα και την εμβάπτιση των μαθητών, ενισχύουν την αποτελεσματική συνεργατική μάθηση και προωθούν πρακτικές και γραμματισμούς που δεν μπορούν να σε άλλα παραδοσιακά περιβάλλοντα ΤΠΕ. Το XR όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να προάγει την αποτελεσματική μάθηση οδηγώντας σε αυξημένα κίνητρα και ενεργό δέσμευση και συμμετοχή των μαθητών και όχι παθητικότητα (μάθηση μέσω πράξης), επιτρέποντας στους μαθητές να προχωρήσουν στη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διάρκεια μιας ευρείας χρονικής περιόδου μόνοι τους. ρυθμό, ενθαρρύνοντας την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών σε συνεργατικά περιβάλλοντα, γεφυρώνοντας την επίσημη και άτυπη μάθηση και βελτιώνοντας τη μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων σε πραγματικές καταστάσεις μέσω της δημιουργίας συμφραζομένων της μάθησης και της κατάκτησης αυθεντικών εργασιών από τους εκπαιδευόμενους. Ο γενικός στόχος αυτής της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η δημιουργία και η διατήρηση μιας βιώσιμης εκπαιδευτικής πλατφόρμας.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο BSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Πτυχίο MSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

 Επιθυμητά προσοντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Καλή γνώση προγραμματισμού (C++, C#)
  • Καλή γνώση Unity engine
  • Η γνώση γραφικών υπολογιστών είναι πλεονέκτημα.
  • Η γνώση σε τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπη του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Ενσωματωμένη συνεργατική εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σοβαρά εικονικά περιβάλλοντα»

Λέξεις κλειδιά: Σοβαρά παιχνίδια, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Εικονική Πραγματικότητα, Συνεργατικά Περιβάλλοντα

Περιγραφή: Τα σοβαρά παιχνίδια και οι προσομοιώσεις εικονικής πραγματικότητας υποστηρίζουν ότι οι μαθητές μαθαίνουν περίπλοκα επιστημονικά φαινόμενα μέσω της χρήσης ρεαλιστικών γραφικών και αλληλεπιδράσεων που δύσκολα μπορούν να βιώσουν οι μαθητές στην καθημερινή ζωή. Ωστόσο, η ενσωμάτωση προσομοιώσεων εικονικής πραγματικότητας στις τάξεις εισάγει νέες προκλήσεις, ενώ υπάρχει έλλειψη μαθησιακού σχεδιασμού για την ενημέρωση της πρακτικής. Στο παρελθόν, σοβαρά παιχνίδια που χρησιμοποιούνταν με επαρκή υποστήριξη, αποδείχθηκαν βοηθητικά στην εκμάθηση υψηλού επιπέδου ή σύνθετων δεξιοτήτων. Επί του παρόντος, τα σοβαρά παιχνίδια είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθούν εάν μπορούν να θεωρηθούν ότι εμπνέουν ή υπάρχει άμεση σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών. Επιπλέον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται ολοένα και σημαντική για διάφορους λόγους. Τα συνεργατικά εικονικά περιβάλλοντα (CVE) είναι κατάλληλα εργαλεία για τη βελτίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επειδή επιτρέπουν στους χρήστες να συναντώνται και να αλληλεπιδρούν με άλλους, συμπεριλαμβανομένων πρακτόρων και εικονικών αντικειμένων (και άλλες εικονικές πληροφορίες). Ωστόσο, υποφέρουν από ρεαλιστική μοντελοποίηση των χρηστών και των συμπεριφορών τους με αποτέλεσμα την παρουσία και την έλλειψη κινήτρων. Αυτή η διατριβή θα προσπαθήσει να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα προτείνοντας μια ενσωματωμένη πλατφόρμα VR για σοβαρά παιχνίδια που επικεντρώνονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που θα επιτρέπει στους ενσωματωμένους χρήστες να μαθαίνουν με συνεργατικό τρόπο.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο BSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Πτυχίο MSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

Επιθυμητά προσόντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Καλή γνώση προγραμματισμού (C++, C#)
  • Καλή γνώση Unity engine
  • Η γνώση γραφικών υπολογιστών είναι πλεονέκτημα.
  • Η γνώση σε τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπης του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Σχεδιασμός Μάθησης»

Λέξεις κλειδιά: συναφή με το ερευνητικό εργαστήριο Cyprus Interaction Lab https://www.cyprusinteractionlab.com/

Το θέμα είναι ανοικτό και προς συζήτηση μεταξύ ακαδημαϊκού συμβούλου και υποψηφίου, δεδομένου ότι είναι συναφή με το εργαστήριο Cyprus Interaction Lab https://www.cyprusinteractionlab.com/

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο σε πληροφορική ή μηχανική ή κοινωνικές επιστήμες ή εκπαίδευση
  • Πτυχίο MSc/ΜΑ σε πληροφορική ή μηχανική ή κοινωνικές επιστήμες ή εκπαίδευση
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

Επιθυμητά προσόντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Η γνώση σε προηγμένες τεχνολογίες μάθησης είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «H συνεισφορά των εικόνων στην επικοινωνία και την ευημερία των ατόμων που ζουν με άνοια»

Περιγραφή: Άνοια είναι ο γενικός όρος που αποδίδεται σε άτομα με διαταραχές στη μνήμη (απώλεια μνήμης) και μειωμένη ικανότητα στην επικοινωνία και στις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων. Προς το παρόν δεν υπάρχει ολοκληρωτική θεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή της ασθένειας έχει περιορισμένη αποτελεσματικότητα. Ενώ χρησιμοποιούνται εναλλακτικές μέθοδοι για την αναχαίτηση της άνοιας, οι περισσότερες στοχεύουν στη νόσο του Αλτσχάιμερ. Ο/Η υποψήφιος/α θα αναμένεται να πραγματοποιήσει εκτενή έρευνα σχετικά με τον τρόπο που οι εικόνες, και γενικότερα η οπτική επικοινωνία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την βελτίωση στην ποιότητα ζωής, την επικοινωνία και την ευημερία των ατόμων που ζουν με άνοια.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Αναγνωρισμένο Μεταπτυχιακό στην Οπτική Επικοινωνία ή σε συναφείς σπουδές.
  • Εξαιρετική γνώση της αγγλικής γλώσσας.
  • Ικανότητα οργάνωσης και ανεξάρτητης διεξαγωγής της έρευνας
  • Δείγμα ερευνητικής εργασίας (από το πρόγραμμα σπουδών του μεταπτυχιακού διπλώματος) ή δείγμα βιβλιογραφικής ανασκόπησης στη θεματική της προκήρυξης.
  • Προηγούμενη εμπειρία σε ερευνητικές δραστηριότητες (π.χ. Επιστημονικές δημοσιεύσεις, υποβολή ερευνητικών προτάσεων, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα) θα θεωρηθεί ως πρόσθετο προσόν. \

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες. Ο/Η ενδιαφερόμενος/ενδιαφερόμενη ενδέχεται να προσκληθεί σε προσωπική συνέντευξη.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο Σημειωτικής και Οπτικής Επικοινωνίας (www.svclab.com). Ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα ή/και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Ερευνητικός Σύμβουλος:  Ευριπίδη Ζαντίδη, Καθηγητής, evripides.zantides@cut.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Εφαρμογές Μηχανικής Όρασης και Μηχανικής Μάθησης σε Έξυπνους Χώρους» ή «Έξυπνες Εφαρμογές Έξυπνης Εικονικής Πραγματικότητας»

Περιγραφή: Η έρευνα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νεωτεριστικών εφαρμογών υπολογιστικής όρασης ή/και μηχανικής μάθησης που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε έξυπνους χώρους ή/και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι πραγματικοί χώροι αναφέρονται σε εσωτερικά περιβάλλοντα (π.χ. σπίτι, αίθουσα διδασκαλίας, εκθεσιακοί χώροι, εμπορικό κέντρο, κ.λπ.) ή σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. δημόσιοι δρόμοι, διαβάσεις πεζών, μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, γήπεδα κ.λπ.). Οι έξυπνες εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας αναφέρονται σε εφαρμογές που ενσωματώνουν μηχανική μάθηση και τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας χρήστη. Τα θέματα θα αντιμετωπιστούν μέσω έρευνας και ανάπτυξης στους τομείς της μηχανικής όρασης, της μηχανικής μάθησης σε συνδυασμό με αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η κινητή υπολογιστική, η εικονική και η μικτή πραγματικότητα.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Αναγνωρισμένο Μεταπτυχιακό στη Πληροφορική ή στα Πολυμέσα ή στην  Ηλεκτρονική Μηχανική ή άλλο συναφή κλάδο.
  • Εξαιρετική γνώση προγραμματισμού υπολογιστών σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
  • Ικανότητα οργάνωσης και διεκπεραίωσης ερευνητικής εργασίας.
  • Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
  • Προηγούμενη εμπειρία σε ερευνητικές δραστηριότητες (π.χ. Επιστημονικές δημοσιεύσεις, υποβολή ερευνητικών προτάσεων, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα) θα θεωρηθεί ως πρόσθετο προσόν.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο “Visual Media Computing” (https://vmc.cut.ac.cy/). O/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί θα έχει τη δυνατότητα να εργοδοτηθεί ή/και να εκτελέσει μέρος της ερευνητικής εργασίας του/της στο Κέντρο Έρευνας Αριστείας CYENS (cyens.org.cy). Επίσης o/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπης του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος:  Ανδρέα Λανίτης, Καθηγητής, andreas.lanitis@cut.ac.cy

Πρόσφατα άρθρα

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Προκήρυξη θέσεων σπουδών διδακτορικού επιπέδου - Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Έναρξη φοίτησης: Σεπτέμβριος 2023

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων: Τρίτη, 16 Μαΐου 2023 (2 μ.μ.)

Υποβολή αίτησης

Πληροφορίες από τη Γραμματεία του Τμήματος:

Ηλεκτρονική Φόρμα Επικοινωνίας | Tηλ.: 25002530 | Φαξ. 25002768

 

Δύο (2) θέσεις στο θέμα: Εικονική Πραγματικότητα για Σωματο-/Κοινωνικο-/Ψυχική ευεξία

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο και Μεταπτυχιακό τίτλο* από Αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο σε συναφή περιοχή (π.χ. Διαδραστικά Μέσα/Πληροφορική/ Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών /Νευροεπιστήμη / Ψυχολογία ) με εξειδίκευση στην Εικονική Πραγματικότητα (virtual reality) ή/και στις μετρήσεις βιοσημάτων.
  • Άριστες προγραμματιστικές ικανότητες / εξαίρετη γνώση της προγραμματιστικής γλώσσας C/C++ ή/και εξαίρετη γνώση μηχανής ανάπτυξης παιχνιδιών (π.χ Unity)
  • Ικανότητα διεκπεραίωσης αυτόνομης ερευνητικής εργασίας
  • Άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας (προφορικός και γραπτός λόγος)

Τα πιο κάτω θα θεωρηθούν ως επιπρόσθετα προσόντα:

  • εμπειρία στην υποβολή ερευνητικών προτάσεων ή/και η προηγούμενη συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα
  • πολύ καλή γνώση λογισμικού για τρισδιάστατη μοντελοποίηση
  • εμπειρία σε experimental research
  • καλή γνώση στατιστικής ανάλυσης

* Σε περιπτώσεις όπου ο υποψήφιος επιδεικνύει ΕΞΑΙΡΕΤΗ ακαδημαϊκή επίδοση, η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου δεν θα αποτελέσει απόλυτη απαίτηση για αυτή την θέση. (αν και συστήνεται ανεπιφύλακτα)

Για αυτή τη θέση, γίνονται αιτήσεις δεκτές μόνο για πλήρη φοίτηση.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο GET Lab (getlab.org) του τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ. Ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Επίσης ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  ενδεχομένως να έχει τη δυνατότητα να εργοδοτηθεί ή/και να εκτελέσει μέρος της ερευνητικής εργασίας του/της στο Κέντρο Αριστείας CYENS (cyens.org.cy) στην ερευνητική ομάδα “Virtual Reality for Well-Being”. Οι αιτήτριες/αιτητές της παρούσας θέσης για διδακτορικές σπουδές, ενθαρρύνονται να κάνουν και αίτηση και για τις θέσεις ερευνητών εδώ: https://tinyurl.com/VRresearchpositions

Διευκρινίζεται ότι οι αιτήσεις για τις θέσεις ερευνητών στo CYENS θα τύχουν  ανεξάρτητης αξιολόγησης από τις αιτήσεις για διδακτορικές σπουδές στο ΤΕΠΑΚ.

Ερευνητική Σύμβουλος:  Δέσποινα Μιχαήλ Γρηγορίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, despina.grigoriou@cut.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Ενσωματωμένη συνεργατική εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σοβαρά εικονικά περιβάλλοντα»

Λέξεις κλειδιά: Σοβαρά παιχνίδια, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Εικονική Πραγματικότητα, Συνεργατικά Περιβάλλοντα

Περιγραφή: Το XR έχει τη δυνατότητα να διευκολύνει μια πλούσια, συναισθηματική και συνεργατική μάθηση, από ό,τι είναι δυνατό με εναλλακτικές λύσεις 2D και να παρέχει υψηλό ποσοστό μεταφοράς γνώσης. Η τεχνολογία XR δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να έχει την ικανότητα: α) να χειρίζεται οπτικά τρισδιάστατα αντικείμενα, διαδικασίες και διαδικασίες και να αντλεί πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με αυτά, β) να έχει πρόσβαση σε μη προσβάσιμες όψεις αντικειμένων, διεργασιών και διαδικασιών, γ) να συνδυάζει και να συγκρίνει πολλαπλές προβολές και δ) να αυξάνουν τις αισθήσεις τους. Αυτές οι δυνατότητες βοηθούν τους μαθητές να βιώσουν φαινόμενα που δεν είναι δυνατά στον πραγματικό κόσμο, να οραματιστούν περίπλοκες χωρικές σχέσεις και αφηρημένες έννοιες, να συγκρίνουν/αντιπαραθέσουν και να ερμηνεύσουν πολλαπλές/εναλλακτικές προοπτικές. Επιπλέον, αυτές οι δυνατότητες ενισχύουν την μαθησιακή εμπειρία χρησιμοποιώντας τρισδιάστατα συνθετικά αντικείμενα για μάθηση για αλληλεπίδραση με τα οποία αρπάζουν και κρατούν την προσοχή των μαθητών, ενισχύουν την αμεσότητα και την εμβάπτιση των μαθητών, ενισχύουν την αποτελεσματική συνεργατική μάθηση και προωθούν πρακτικές και γραμματισμούς που δεν μπορούν να σε άλλα παραδοσιακά περιβάλλοντα ΤΠΕ. Το XR όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να προάγει την αποτελεσματική μάθηση οδηγώντας σε αυξημένα κίνητρα και ενεργό δέσμευση και συμμετοχή των μαθητών και όχι παθητικότητα (μάθηση μέσω πράξης), επιτρέποντας στους μαθητές να προχωρήσουν στη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διάρκεια μιας ευρείας χρονικής περιόδου μόνοι τους. ρυθμό, ενθαρρύνοντας την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών σε συνεργατικά περιβάλλοντα, γεφυρώνοντας την επίσημη και άτυπη μάθηση και βελτιώνοντας τη μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων σε πραγματικές καταστάσεις μέσω της δημιουργίας συμφραζομένων της μάθησης και της κατάκτησης αυθεντικών εργασιών από τους εκπαιδευόμενους. Ο γενικός στόχος αυτής της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η δημιουργία και η διατήρηση μιας βιώσιμης εκπαιδευτικής πλατφόρμας.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο BSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Πτυχίο MSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

 Επιθυμητά προσοντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Καλή γνώση προγραμματισμού (C++, C#)
  • Καλή γνώση Unity engine
  • Η γνώση γραφικών υπολογιστών είναι πλεονέκτημα.
  • Η γνώση σε τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπη του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Ενσωματωμένη συνεργατική εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σοβαρά εικονικά περιβάλλοντα»

Λέξεις κλειδιά: Σοβαρά παιχνίδια, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Εικονική Πραγματικότητα, Συνεργατικά Περιβάλλοντα

Περιγραφή: Τα σοβαρά παιχνίδια και οι προσομοιώσεις εικονικής πραγματικότητας υποστηρίζουν ότι οι μαθητές μαθαίνουν περίπλοκα επιστημονικά φαινόμενα μέσω της χρήσης ρεαλιστικών γραφικών και αλληλεπιδράσεων που δύσκολα μπορούν να βιώσουν οι μαθητές στην καθημερινή ζωή. Ωστόσο, η ενσωμάτωση προσομοιώσεων εικονικής πραγματικότητας στις τάξεις εισάγει νέες προκλήσεις, ενώ υπάρχει έλλειψη μαθησιακού σχεδιασμού για την ενημέρωση της πρακτικής. Στο παρελθόν, σοβαρά παιχνίδια που χρησιμοποιούνταν με επαρκή υποστήριξη, αποδείχθηκαν βοηθητικά στην εκμάθηση υψηλού επιπέδου ή σύνθετων δεξιοτήτων. Επί του παρόντος, τα σοβαρά παιχνίδια είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθούν εάν μπορούν να θεωρηθούν ότι εμπνέουν ή υπάρχει άμεση σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών. Επιπλέον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται ολοένα και σημαντική για διάφορους λόγους. Τα συνεργατικά εικονικά περιβάλλοντα (CVE) είναι κατάλληλα εργαλεία για τη βελτίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επειδή επιτρέπουν στους χρήστες να συναντώνται και να αλληλεπιδρούν με άλλους, συμπεριλαμβανομένων πρακτόρων και εικονικών αντικειμένων (και άλλες εικονικές πληροφορίες). Ωστόσο, υποφέρουν από ρεαλιστική μοντελοποίηση των χρηστών και των συμπεριφορών τους με αποτέλεσμα την παρουσία και την έλλειψη κινήτρων. Αυτή η διατριβή θα προσπαθήσει να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα προτείνοντας μια ενσωματωμένη πλατφόρμα VR για σοβαρά παιχνίδια που επικεντρώνονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που θα επιτρέπει στους ενσωματωμένους χρήστες να μαθαίνουν με συνεργατικό τρόπο.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο BSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Πτυχίο MSc στη μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών ή τα πολυμέσα
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

Επιθυμητά προσόντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Καλή γνώση προγραμματισμού (C++, C#)
  • Καλή γνώση Unity engine
  • Η γνώση γραφικών υπολογιστών είναι πλεονέκτημα.
  • Η γνώση σε τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπης του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Σχεδιασμός Μάθησης»

Λέξεις κλειδιά: συναφή με το ερευνητικό εργαστήριο Cyprus Interaction Lab https://www.cyprusinteractionlab.com/

Το θέμα είναι ανοικτό και προς συζήτηση μεταξύ ακαδημαϊκού συμβούλου και υποψηφίου, δεδομένου ότι είναι συναφή με το εργαστήριο Cyprus Interaction Lab https://www.cyprusinteractionlab.com/

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Πτυχίο σε πληροφορική ή μηχανική ή κοινωνικές επιστήμες ή εκπαίδευση
  • Πτυχίο MSc/ΜΑ σε πληροφορική ή μηχανική ή κοινωνικές επιστήμες ή εκπαίδευση
  • Βίζα (εάν δεν προέρχονται από την ΕΕ)

Επιθυμητά προσόντα περιλαμβάνουν:.

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας
  • Η γνώση σε προηγμένες τεχνολογίες μάθησης είναι πλεονέκτημα

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες (500-800 λέξεις).

Ερευνητική Σύμβουλος: Άντρη Ιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, andri.i.ioannou@curt.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «H συνεισφορά των εικόνων στην επικοινωνία και την ευημερία των ατόμων που ζουν με άνοια»

Περιγραφή: Άνοια είναι ο γενικός όρος που αποδίδεται σε άτομα με διαταραχές στη μνήμη (απώλεια μνήμης) και μειωμένη ικανότητα στην επικοινωνία και στις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων. Προς το παρόν δεν υπάρχει ολοκληρωτική θεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή της ασθένειας έχει περιορισμένη αποτελεσματικότητα. Ενώ χρησιμοποιούνται εναλλακτικές μέθοδοι για την αναχαίτηση της άνοιας, οι περισσότερες στοχεύουν στη νόσο του Αλτσχάιμερ. Ο/Η υποψήφιος/α θα αναμένεται να πραγματοποιήσει εκτενή έρευνα σχετικά με τον τρόπο που οι εικόνες, και γενικότερα η οπτική επικοινωνία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την βελτίωση στην ποιότητα ζωής, την επικοινωνία και την ευημερία των ατόμων που ζουν με άνοια.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Αναγνωρισμένο Μεταπτυχιακό στην Οπτική Επικοινωνία ή σε συναφείς σπουδές.
  • Εξαιρετική γνώση της αγγλικής γλώσσας.
  • Ικανότητα οργάνωσης και ανεξάρτητης διεξαγωγής της έρευνας
  • Δείγμα ερευνητικής εργασίας (από το πρόγραμμα σπουδών του μεταπτυχιακού διπλώματος) ή δείγμα βιβλιογραφικής ανασκόπησης στη θεματική της προκήρυξης.
  • Προηγούμενη εμπειρία σε ερευνητικές δραστηριότητες (π.χ. Επιστημονικές δημοσιεύσεις, υποβολή ερευνητικών προτάσεων, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα) θα θεωρηθεί ως πρόσθετο προσόν. \

Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιστολή ενδιαφέροντος γραμμένη στα Αγγλικά ή Ελληνικά, η οποία εξηγεί / περιγράφει γιατί ο αιτητής/αιτήτρια επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτήν τη συγκεκριμένη μελέτη, τους πιθανούς ερευνητικούς στόχους και άλλες σχετικές πληροφορίες. Ο/Η ενδιαφερόμενος/ενδιαφερόμενη ενδέχεται να προσκληθεί σε προσωπική συνέντευξη.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο Σημειωτικής και Οπτικής Επικοινωνίας (www.svclab.com). Ο/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα ή/και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Ερευνητικός Σύμβουλος:  Ευριπίδη Ζαντίδη, Καθηγητής, evripides.zantides@cut.ac.cy

 

Μια (1) θέση στο θέμα «Εφαρμογές Μηχανικής Όρασης και Μηχανικής Μάθησης σε Έξυπνους Χώρους» ή «Έξυπνες Εφαρμογές Έξυπνης Εικονικής Πραγματικότητας»

Περιγραφή: Η έρευνα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νεωτεριστικών εφαρμογών υπολογιστικής όρασης ή/και μηχανικής μάθησης που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε έξυπνους χώρους ή/και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι πραγματικοί χώροι αναφέρονται σε εσωτερικά περιβάλλοντα (π.χ. σπίτι, αίθουσα διδασκαλίας, εκθεσιακοί χώροι, εμπορικό κέντρο, κ.λπ.) ή σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. δημόσιοι δρόμοι, διαβάσεις πεζών, μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, γήπεδα κ.λπ.). Οι έξυπνες εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας αναφέρονται σε εφαρμογές που ενσωματώνουν μηχανική μάθηση και τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας χρήστη. Τα θέματα θα αντιμετωπιστούν μέσω έρευνας και ανάπτυξης στους τομείς της μηχανικής όρασης, της μηχανικής μάθησης σε συνδυασμό με αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η κινητή υπολογιστική, η εικονική και η μικτή πραγματικότητα.

Οι υποψήφιοι για την θέση αυτή θα πρέπει να διαθέτουν:.

  • Αναγνωρισμένο Μεταπτυχιακό στη Πληροφορική ή στα Πολυμέσα ή στην  Ηλεκτρονική Μηχανική ή άλλο συναφή κλάδο.
  • Εξαιρετική γνώση προγραμματισμού υπολογιστών σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
  • Ικανότητα οργάνωσης και διεκπεραίωσης ερευνητικής εργασίας.
  • Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
  • Προηγούμενη εμπειρία σε ερευνητικές δραστηριότητες (π.χ. Επιστημονικές δημοσιεύσεις, υποβολή ερευνητικών προτάσεων, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα) θα θεωρηθεί ως πρόσθετο προσόν.

Η εργασία θα εκπονηθεί στο Ερευνητικό Εργαστήριο “Visual Media Computing” (https://vmc.cut.ac.cy/). O/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί θα έχει τη δυνατότητα να εργοδοτηθεί ή/και να εκτελέσει μέρος της ερευνητικής εργασίας του/της στο Κέντρο Έρευνας Αριστείας CYENS (cyens.org.cy). Επίσης o/η υποψήφιος/α που θα επιλεγεί  θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής σε ενεργά ερευνητικά προγράμματα και σε διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, με ανάλογες αμοιβές.

Ο/H επιτυχών υποψήφιος/α θα είναι υποψήφιος/α διδάκτορας στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στο CYENS Center of Excellence (https://www.cyens.org.cy/) στο Extended Experiences Group. Ο/Η επιτυχών υποψήφιος/α θα χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Αριστείας CYENS.

Η έρευνα  θα γίνει σε συνεργασία με τον Δρ. Φώτη Λιαροκάπης του CYENS Center of Excellence στο Extended Experiences Group.

Ερευνητική Σύμβουλος:  Ανδρέα Λανίτης, Καθηγητής, andreas.lanitis@cut.ac.cy