Ερευνητικό Εργαστήριο Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης:
Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία και η διατήρηση ενός περιβάλλοντος το οποίο αποτελεί χώρο συνάντησης, συζήτησης και διαμόρφωσης ερευνητικών προτάσεων και θεωρητικών ανταλλαγών, και πλαίσιο παραγωγής βιβλιογραφικού και άλλου υλικού, σε σχέση με τα παρακάτω θεματικά-ερευνητικά πεδία.
Η δραστηριότητα του εργαστηρίου επικεντρώνεται στην έρευνα για την παραγωγή γραπτού και οπτικο-ακουστικού υλικού, το οποίο αφορά:
Η παραγωγή του εργαστηρίου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασιών, περιλαμβανομένων εξωτερικών χρηματοδοτήσεων, με σκοπό τη δημιουργία πολυμεσικών έργων.
Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Σύμμικτοι Τόμοι με Κριτές:
Αντώνης Δανός, «Το έργο του Γεώργιου Πολ. Γεωργίου: εκλεκτικισμός, αυτόχθων 'πρωτογονισμός' και 'περιφεριακός' κοσμοπολιτισμός ως 'αλλος' μοντερνισμός». Στο, Αρετή Αδαμοπούλου, Λία Γυιόκα, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Ζητήματα Ιστορίας, Μεθοδολογίας, Ιστοριογραφίας (Αθήνα: EEIT / Gutenberg, 2019): 441-459.
Antonis Danos, «Mediterranean Modernisms: The Case of Cypriot Artist Christoforos Savva». Στο, Yasser Elhariry και Edwige Tamalet Talbayev, επιμ., Critically Mediterranean: Temporalities, Aesthetics, and Deployments of a Sea in Crisis (Palgrave Macmillan, 2018): 77-110.
Antonis Danos, «Idealist ‘grand visions’, from Nikolaos Gyzis to Konstantinos Parthenis: the unacknowledged symbolist roots of Greek modernism», στο Michelle Facos και Thor Mednick επ., Reassessing the Symbolist Roots of Modernism (Ashgate, 2015): 11-22.
Klitsa Antoniou και Antonis Danos, «'Writing Trauma:' Giving Voice to a Wound that Seems to Defy Representation, in Contemporary Cypriot Art». intervalla:platform for intellectual exchange 2, "Trauma, Abstraction, and Creativity" (2014): 34-54. http://www.fus.edu/intervalla/volume-2-trauma-abstraction-and-creativity/34
Antonis Danos, «Hybrid Landscapes and Soundscapes, and the Ideologies of Borders», στο Denise Robinson, επ., Through the Roadblocks: Realities in Raw Motion (Λεμεσός, 2014):187-194.
Antonis Danos, «Twentieth-Century Greek Cypriot Art: An 'Other' Modernism on the Periphery». Journal of Modern Greek Studies, Vol. 32, n. 2 (Οκτώβρης 2014):217-252. http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2014.0050
Antonis Danos, «The Little Black Fish: Experiencing Place, Homeland, and Identity in an Exhibition of Contemporary Cypriot art». Kunapipi [Journal of Postcolonial Writing & Culture] vol. 33, nos 1-2 (2011):247-266. [https://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1502&context=kunapipi]
Antonis Danos, «Nikolaos Gyzis’s The Secret School and an Ongoing National Discourse». Nineteenth-Century Art Worldwide, vol. 1, n. 2 (Autumn 2002): http://www.19thc-artworldwide.org/index.php/autumn02/258-nikolaos-gyziss-the-secret-school-and-an-ongoing-national-discourse.
Antonis Danos, «The culmination of aesthetic and artistic discourse in 19th-century Greece: Periklis Yannopoulos and Nikolaos Gyzis». Journal of Modern Greek Studies, vol. 20, n. 1 (May 2002):75-112 [http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2002.0005].
Βιβλία – Κεφάλαια σε Βιβλία:
Αντώνης Δανός, «Τα Πικρολέμονα [Bitter Lemons] της Κύπρου: οι ποιητικο-ιμπεριαλιστικοί ρεμβασμοί του Lawrence Durrell στην (αποικιακή) Μεσόγειο». Στο, Νίκος Δασκαλοθανάσης, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Τιμητικός τόμος για τη Νίκη Λοϊζίδη (Αθήνα: Εκδόσεις futura σε συνεργασία με το Τμήμα Καλών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ, 2019): 245-260.
Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 1 (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).
Τώνια Λοΐζου, Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 2. Επιμέλεια, Αντώνης Δανός (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).
Οπτικο-ακουστικά έργα:
Αντώνης Δανός, έρευνα και σενάριο, Γιάννης Γιαπάνης, σκηνοθεσία-φωτογραφία, Χριστόφορος Σάββα 1924–1968 [ντοκιμαντέρ] (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Κύπρος, 2011).
Εκθεσιακοί κατάλογοι – Μονογραφίες καλλιτεχνών – Περιοδικά Τέχνης (επιλογή):
Antonis Danos, “The Mediterranean as Anti-Hegemonic Heterotopia.” In Hesperia Iliadou de Subplajo-Suppiej, ed., Maleth / Haven / Port: Heterotopias of Evocation (Arts Council Malta & Mousse Publishing, 2019): 40-47.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια-κείμενα, Οι Καιροί της Κύπρου (Λεμεσός: ΕΚΑΤΕ, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, και Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2010).
Antonis Danos, «Rebellious bodies: their destruction, and the influence of their lives and deaths», στο The Little Land Fish [Istanbul 2010 European Capital of Culture] (Κωνσταντινούπολη: EMAA, 2010):18-23.
Antonis Danos, «Klitsa Antoniou: Mine Face», στο TempusArti: route actuele kunst (Overwinden: Tempus Art – Drieluik vzw, 2009), χ. σελ.
Αντώνης Δανός, «Κλίτσα Αντωνίου: Demining», στο Προσωπικό-Πολιτικό: biennale 2 [Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης] (Θεσσαλονίκη: Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2009):40-41.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:4-7), Έλενα Κούμα: ‘Ηλιογονία’ (Λευκωσία, 2009).
Antonis Danos, «The anxieties of the body: spirituality and eroticism in Nicholas Panayi’s painting», στο Nicholas Panayi: White Light O + Ω [11th International Cairo Biennale] (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2008).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:4-11), Ρήνος Στεφανή: ‘Ακροβάτες’ (Λευκωσία: Εκδόσεις Πάνθεον, 2008).
Αντώνης Δανός, «Οι Παναγίες της Ομορφιάς του Λευτέρη Ολύμπιου: γυναίκες-αρχέτυπα και η εξουσία του βλέμματος», στο Λευτέρης Ολύμπιος: ‘Παναγίες της Ομορφιάς’ (Αθήνα: NEMECIS, 2007):36-37.
Antonis Danos, «Contesting spaces and identities: Klitsa Antoniou’s All This Is MINE», I Linguaggi del Mediterraneo: La Parola Come Segno (Torino: EnPleinAir, 2007), χ. σελ.
Αντώνης Δανός, «Screens: telling stories», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):10-13
Αντώνης Δανός, «Δημήτρης Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):42-45.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Screens: telling stories (Λεμεσός: Δήμος Λεμεσού, 2006).
Αντώνης Δανός, «Αρχέτυπο και φορέας παράδοσης, φορμαλιστικό στοιχείο και υλική παρουσία στο χώρο: η γυναικεία μορφή σε έργα των Αδαμάντιου Διαμαντή, Χριστόφορου Σάββα και Δημήτρη Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2006):20-22.
Αντώνης Δανός, «Τάσος Στεφανίδης (1917-1996)», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤE, 2006):40-42
Αντώνης Δανός, «Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations] (Βενετία: Arte Communications, 2006):28, 122-23.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές (Λευκωσία: Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2006).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και εισαγωγή (:8-11), Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2005).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Gender Explorations (Λευκωσία: Mediterranean Institute of Gender Studies, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Κλίτσα Αντωνίου: ‘Mare Nostrum: Visions of a Mermaid’ (Λευκωσία, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:34-39), Ευγενία Βασιλούδη: ‘Ύμνος στη Δήμητρα’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Άντρος Ευσταθίου: ‘Four Touches’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Έλενα Κούμα: ‘Πανσπερμία’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004):6-9.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:8-15), Οι Γλώσσες του Φύλου (Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2003).
Αντώνης Δανός, «Η Υδατογραφία στη Νεότερη και Σύγχρονη Κυπριακή Τέχνη: μια σύντομη αναφορά», στο Κυριάκος Λύρας: Υδατογραφίες (Λευκωσία, 2003):12-15.
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Ζήνωνας Τζέπρας: ‘Το Χρώμα της Μνήμης’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-5.
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Αργύρης Κωνσταντίνου: ‘Μνήμες Αθωότητας’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-11.
Αντώνης Δανός, Κείμενο στο Μαρία Κουδουνά: ‘Είσοδος Ελεύθερη’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-7.
FAR 140 _ Μεθοδολογία και Έρευνα στην Ιστορία της Τέχνης
FAR 141 _ Βασικές Έννοιες στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών και Πολιτισμών
FAR 240 _ Έννοιες και Θεματικές στη Σύγχρονη Τέχνη I: Μοντερνισμός
FAR 550 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση Ι (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)
FAR 551 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση ΙΙ (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ [MASTER'S] ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΤΜΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
Σχεδιασμός – Επιμέλεια Εκθέσεων:
Through the Roadblocks. Συν-επιμέλεια, Helene Black. Συν-διοργάνωση από τον οργανισμό NeMe, τη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών [ΤΕΠΑΚ], και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη, Λεμεσός, 24/11-17/12/12.
‘Κοιτάζοντας Λοξά’: Όψεις μιας επετείου [σύγχρονη κυπριακή τέχνη για τα 50χρονα από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας]. Οργάνωση από το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Χορηγός, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με τη στήριξη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, Λεμεσός, 17/11-17/12/2010.
The Little Land Fish [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Συν-επιμέλεια, Zeynep Yasa Yaman. Συν-διοργάνωση, European-Mediterranean Art Association [EMAA] και το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Μέρος του Portable Art Project of Istanbul 2010-European Capital of Culture. Κωνσταντινούπολη, 19/06-19/07/2010.
Καλλιτέχνες της Λεμεσού από την πρώτη γενιά της νεότερης κυπριακής τέχνης. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 15/09-13/10/06 & Λεμεσός, 15/11-1/12/2006.
Screens: Telling Stories [Σύγχρονη κυπριακή τέχνη από τον χώρο του φιλμ και του βίντεο]. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 16/09-13/10/06 & Λεμεσός, 1-26/11/06.
«Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations]. Βενετία-Lido, 30/08-1/10/06.
Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές. Οργάνωση, Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Λεμεσός, 10/05-11/06/06
Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Κύπρου). Λονδίνο, 27/09-21/10/05.
Gender Explorations [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Mediterranean Institute of Gender Studies και Department of Design, Intercollege. Λευκωσία, 5-11/03/2004.
Οι Γλώσσες του Φύλου. Οργάνωση, Πανεπιστήμιο Κύπρου. Λευκωσία, 15/05-6/06/2003.