Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, σε συνεργασία με το Κέντρο Γλωσσών του Πανεπιστημίου, διοργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής επιμόρφωσης με θέμα:
"Ρωσική Γλώσσα για Επαγγελματίες του Τουριστικού Κλάδου"
Παρουσίαση προγράμματος
Αυτό το πρόγραμμα αφορά την εκμάθηση της Ρωσικής Γλώσσας για επαγγελματικούς σκοπούς και απευθύνεται τόσο σε αρχάριους όσο και σε άτομα με κάποια προηγούμενη εμπειρία στη γλώσσα αυτή.
Το μάθημα σκοπεύει να εισαγάγει τους εκπαιδευόμενους στον τομέα της επισιτιστικής, ξενοδοχειακής και τουριστικής βιομηχανίας, βοηθώντας τους παράλληλα να αναπτύξουν βασικές γλωσσικές, επικοινωνιακές και επαγγελματικές δεξιότητες στη Ρωσική Γλώσσα. Σε αυτό το επίπεδο, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν βασικές γλωσσικές δεξιότητες προκειμένου να επικοινωνούν στο επαγγελματικό τους περιβάλλον, παρέχοντας παράλληλα ποιοτικές υπηρεσίες. Θα είναι σε θέση να κατανοούν και να χρησιμοποιούν οικείες και καθημερινές εκφράσεις και βασικές φράσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση αναγκών που σχετίζονται με το επαγγελματικό τους πεδίο.
Σε ποιους/ες απευθύνεται:
Το πρόγραμμα Ρωσική Γλώσσα για Επαγγελματίες του Τουριστικού Κλάδου απευθύνεται σε αρχάριους ενήλικες, που ασχολούνται με τα τουριστικά επαγγέλματα. Έναρξη μαθημάτων μετά το τέλος της τουριστικής σεζόν (Νοέμβριο έως Φεβρουάριο). Η ακριβής έναρξη ανακοινώνεται έγκαιρα στους ενδιαφερόμενους.
Δεν υπάρχουν αναγκαίες ειδικές προαπαιτούμενες γνώσεις για την παρακολούθηση του προγράμματος.
Διδακτικές ενότητες εκπαιδευτικού προγράμματος
Μάθημα 1 (2 ώρες)
1. Εναρκτήρια Συνάντηση / Εισαγωγικό μάθημα
- Γνωριμία με τους εκπαιδευόμενους.
- Εισαγωγή στο ρωσικό αλφάβητο
Γνώσεις: Να θυμούνται το ρωσικό αλφάβητο και τα βασικά στοιχεία της ρωσικής γλώσσας.
Δεξιότητες: Να διαβάζουν και να προφέρουν σωστά τα γράμματα και τις λέξεις.
Στάσεις: Να αναγνωρίζουν την αξία της εκμάθησης μιας νέας γλώσσας και να δείχνουν ενδιαφέρον προς τη μάθηση της ρωσικής γλώσσας
Μάθημα 2 (2 ώρες)
2. Γνωριμία
- Χαιρετισμοί και αποχαιρετισμοί σε επίσημο και φιλικό ύφος ομιλίας
- Συστάσεις μεταξύ εκπαιδευομένων
- Το ερώτημα «Πώς σε λένε»?
Γνώσεις: Να θυμούνται τους βασικούς χαιρετισμούς σε επίσημο και φιλικό επίπεδο.
Δεξιότητες: Να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκφράσεις για συστάσεις και γνωριμίες.
Στάσεις: Να δείχνουν ανοιχτότητα και σεβασμό στη διαδικασία γνωριμίας με άλλους, τόσο σε επίσημο όσο και σε φιλικό ύφος.
Μάθημα 3 (2 ώρες)
3. Χώρες – εθνικότητες - γλώσσες
- Γνωριμία με τις ονομασίες χωρών, γλωσσών και εθνικοτήτων
- Εξάσκηση στο θέμα από πού κατάγονται και ποιες γλώσσες μιλούν
- Δημιουργία επαγγελματικών καρτών.
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τα ονόματα των χωρών, των εθνικοτήτων και των γλωσσών.
Δεξιότητες: Να δημιουργούν φόρμα προσωπικών στοιχείων πελατών.
Στάσεις: Να εκτιμούν τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και να σέβονται τις γλωσσικές και εθνοτικές καταβολές.
Μάθημα 4 (2 ώρες)
4. Επαγγέλματα
- Παρουσίαση του προσωπικού του ξενοδοχείου, εστιατορίου και κουζίνας.
- Εξάσκηση με τα ρήματα «δουλεύω» (работать), «ξέρω» (знать), «νομίζω» (думать).
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν και να θυμούνται τα ονόματα βασικών επαγγελμάτων στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης.
Δεξιότητες: Να παρουσιάζουν επαγγελματίες και τις αρμοδιότητές τους, χρησιμοποιώντας σωστά τις αντωνυμίες και τα ρήματα που έμαθαν.
Στάση: Να εκτιμούν τη σημασία των επαγγελματιών στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας, κατανοώντας τον ρόλο τους στην παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.
Μάθημα 5 (2 ώρες)
5. Τοποθεσία εστιατορίου/ξενοδοχείου
- Περιγραφή τοποθεσίας εστιατορίων και ξενοδοχείων,
- Αναφορά στο πού βρίσκονται δίνοντας διευθύνσεις.
Γνώση: Να θυμούνται βασικές εκφράσεις για τοποθεσίες και διευθύνσεις.
Δεξιότητες: Να καθοδηγούν τους πελάτες στο χώρο του ξενοδοχείου ή του εστιατορίου, περιγράφοντας τη θέση των χώρων.
Στάσεις: Να επιδεικνύουν προθυμία και προσοχή όταν καθοδηγούν άλλους στους χώρους του ξενοδοχείου ή του εστιατορίου.
Μάθημα 6 (2 ώρες)
6. Κουζινικά σκεύη και Εξοπλισμός ξενοδοχείου
- Γνωριμία με τον εξοπλισμό ξενοδοχείου και κουζίνας (Επιτραπέζια σκεύη και μαχαιροπίρουνα, Προσωπικά αντικείμενα πελατών ξενοδοχείου, Εξοπλισμός δωματίων ξενοδοχείου)
Γνώσεις: Να θυμούνται τα ονόματα διαφόρων επιτραπέζιων σκευών, μαχαιροπίρουνων και εξοπλισμού δωματίων.
Δεξιότητες: Να περιγράφουν σωστά τα προσωπικά αντικείμενα και τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου στους πελάτες.
Στάση: Να αναγνωρίζουν την αξία της σωστής χρήσης του εξοπλισμού για την αποτελεσματική παροχή υπηρεσιών και την ευημερία των πελατών.
Μάθημα 7 (2 ώρες)
7. Ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις & ανέσεις
- Γνωριμία με τα διαφορετικά είδη δωματίων (όπως μονόκλινα, δίκλινα, σουίτες, executive δωμάτια κ.λπ.)
- Χώροι του ξενοδοχείου: Προσδιορισμός των χώρων ενός ξενοδοχείου (π.χ. λόμπι, εστιατόριο, πισίνα, γυμναστήριο, δωμάτια).
- Περιγραφή εγκαταστάσεων και ανέσεων του ξενοδοχείου
Γνώσεις: Να θυμούνται τα διαφορετικά είδη δωματίων και εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου.
Δεξιότητες: Να περιγράφουν διαφορετικούς τύπους δωματίων και τις παρεχόμενες ανέσεις στους πελάτες.
Στάσεις: Να αναγνωρίζουν την αξία των ανέσεων και του καλού εξοπλισμού για τη συνολική εμπειρία του πελάτη.
Μάθημα 8 (2 ώρες)
8. Περιήγηση στο ξενοδοχείο
- Πλοήγηση μέσα στο ξενοδοχείο,
- Εντοπισμό ανέσεων ανά όροφο
- Χρήση χάρτη (κάτοψης) για προσανατολισμό στον χώρο.
Γνώσεις: Να θυμούνται τους ορόφους και τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου.
Δεξιότητες: Να χρησιμοποιούν την κάτοψη για να καθοδηγούν άλλους σε διάφορους χώρους του ξενοδοχείου.
Στάσεις: Να μεταδίδουν σωστά τις πληροφορίες για την τοποθεσία και τις ανέσεις του ξενοδοχείου στους επισκέπτες, δείχνοντας προθυμία να διευκολύνουν τη πλοήγηση τους στο ξενοδοχείο.
Μάθημα 9 (2 ώρες)
9. Διαχείριση κρατήσεων στο εστιατόριο/ξενοδοχείο
- Εξάσκηση με τις ημέρες της εβδομάδας και την ώρα
- Διαχείριση κρατήσεων ανάλογα με τη διαθεσιμότητα
- Συζήτηση για το κόστος διαμονής.
Γνώσεις: Να θυμούνται τις ημέρες της εβδομάδας και την ώρα στα ρωσικά.
Δεξιότητες: Να διαχειρίζονται κρατήσεις στο εστιατόριο και το ξενοδοχείο.
Στάσεις: Να διατηρούν επαγγελματική στάση και υπευθυνότητα κατά τη διαχείριση κρατήσεων, προσφέροντας εξαιρετική εξυπηρέτηση στους πελάτες.
Μάθημα 10 (2 ώρες)
10. Περιγραφή Τροφίμων και Πιάτων
- Γνωριμία με τις βασικές κατηγορίες τροφίμων και προϊόντων της επισιτιστικής βιομηχανίας.
- Εξάσκηση στην περιγραφή συστατικών ενός πιάτου.
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τα βασικά συστατικά και τα είδη φαγητών.
Δεξιότητες: Να περιγράφουν τη σύνθεση και τα συστατικά ενός πιάτου με ακρίβεια.
Στάσεις: Να δείχνουν ενδιαφέρον για τη διατροφή και την ποιοτική παρουσίαση των πιάτων.
Μάθημα 11 (2 ώρες)
11. Διαδικασία Παραγγελίας σε εστιατόριο
- Παραγγελία στο εστιατόριο, χρησιμοποιώντας βασικά ρήματα και σημαντικές εκφράσεις
- Συζήτηση για τιμές πιάτων / λογαριασμού.
Γνώσεις: Να θυμούνται φράσεις που χρησιμοποιούνται στην παραγγελία φαγητού.
Δεξιότητες: Να συμμετέχουν σε διαλόγους παραγγελίας και να διαχειρίζονται την τιμή των πιάτων.
Στάσεις: Να δείχνουν προθυμία και ενσυναίσθηση για τις ανάγκες των πελατών, αναγνωρίζοντας τη σημασία της εξατομικευμένης εξυπηρέτησης.
Μάθημα 12 (2 ώρες)
12. Προτιμήσεις για φαγητό και διαμονή
- Έκφραση προτίμησης σχετικά με φαγητό και διαμονή,
- Χρήση σημαντικών εκφράσεων όπως «μου αρέσει», «προτιμώ», κλπ.
- Διάγνωση αναγκών και προτιμήσεων των πελατών
- Βοήθεια στην επιλογή διαθέσιμου τραπεζιού στο εστιατόριο και επιλογή χώρου.
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν εκφράσεις για την έκφραση προτιμήσεων.
Δεξιότητες: Να βοηθούν τους πελάτες στην επιλογή τραπεζιού ή δωματίου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Στάσεις: Να αναπτύσσουν ευαισθησία και κατανόηση στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών.
Μάθημα 13 (2 ώρες)
13. Προγραμματισμός Δραστηριοτήτων στο ξενοδοχείο
- Περιγραφή και σύγκριση δραστηριοτήτων του ξενοδοχείου
- Οργάνωση εξατομικευμένου προγράμματος για τους επισκέπτες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τις δραστηριότητες που προσφέρονται στο ξενοδοχείο ή το θέρετρο.
Δεξιότητες: Να σχεδιάζουν ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων για τους επισκέπτες.
Στάσεις: Να επιδεικνύουν δημιουργικότητα και προθυμία να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες στις ανάγκες των επισκεπτών.
Μάθημα 14 (2 ώρες)
14. Καταληκτική Συνάντηση
- Σύντομη επανάληψη της διδαχθείσας ύλης
- Συνολική αξιολόγηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τα σημαντικότερα θέματα και δεξιότητες που απαιτούνται για την επικοινωνία σε ξενοδοχειακό και στην επισιτική βιομηχανία.
Δεξιότητες: Να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε προφορικές και γραπτές δραστηριότητες που σχετίζονται με την επαγγελματική επικοινωνία.
Στάσεις: Να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση στη χρήση της ρωσικής γλώσσας σε επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Μαθησιακά αποτελέσματα - προσόντα απόκτησης με την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος
Σε επίπεδο γνώσεων:
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι/ες θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν βασικά τρόφιμα και ροφήματα και γενικότερα συστατικά φαγητού.
- Να γνωρίζουν τις ορολογίες που αφορούν ξενοδοχειακές και υπηρεσίες σίτισης (π.χ. τύποι δωματίων, ανέσεις, εξοπλισμός, μενού).
- Να αναγνωρίζουν και να αναφέρουν τα επαγγελματικά αντικείμενα και τον εξοπλισμό του ξενοδοχείου και της κουζίνας, καθώς και τις διάφορες κατηγορίες δωματίων και υπηρεσιών στο ξενοδοχείο.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων:
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι/ες θα είναι σε θέση:
- Να επικοινωνούν με επιτυχία σε πραγματικές καταστάσεις (π.χ. καλωσόρισμα πελατών, παραγγελίες σε εστιατόρια, κρατήσεις δωματίων), χρησιμοποιώντας ρωσικές λέξεις και φράσεις.
- Να καθοδηγούν τους πελάτες δίνοντας τους πληροφορίες για τις τοποθεσίες και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου.
- Να περιγράφουν διάφορες δραστηριότητες σε ένα ξενοδοχείο ή θέρετρο, συνθέτοντας προσαρμοσμένα προγράμματα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.
- Να περιγράφουν πιάτα που προσφέρονται στο εστιατόριο αναφέροντας τι υλικά και συστατικά περιέχουν.
Σε επίπεδο στάσεων:
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι/ες θα είναι σε θέση:
- Να ενισχύουν την εξυπηρέτηση πελατών μέσω της αποτελεσματικής χρήσης της ρωσικής γλώσσας.
- Να προσεγγίζουν τους πελάτες με ευγένεια, δίνοντας προσοχή στις ανάγκες τους και κατανοώντας τις προτιμήσεις τους.
- Προάγουν τη διαπολιτισμική επικοινωνία, συμβάλλοντας στη βελτίωση της εμπειρίας των ρωσόφωνων πελατών.
Επιστημονική Υπεύθυνη
Δρ. Ανδρούλλα Αθανασίου
Η Δρ. Αντρούλλα Αθανασίου ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Κέντρου Γλωσσών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ).
Εκπαιδεύτρια
Γεωργία Παύλου, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ρωσικής Γλώσσας
Η Γεωργία Παύλου διδάσκει Ρωσικά για Επαγγελματικούς Σκοπούς (Μαγειρικές Τέχνες & Τουριστικές Σπουδές) στην Ακαδημία Επαγγελμάτων Τουρισμού και Φιλοξενίας Κύπρου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σπούδασε με υποτροφία στο Κρατικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας, από το οποίο απέκτησε το πτυχίο της (με διάκριση) στη “Ρώσικη Φιλολογία”. Στη συνέχεια, απέκτησε, επίσης, με υποτροφία το Μεταπτυχιακό Τίτλο “Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική Εκμάθηση” από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2021 απέκτησε Πιστοποιητικό Επαγγελματικού Προσόντος "Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης ΣΕΠ/CyQF/EQF - Επίπεδο 5” του Κυπριακού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων από την Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑΝΑΔ) της Κύπρου.
Ημερομηνίες Διεξαγωγής και δήλωση ενδιαφέροντος
Περίοδος διεξαγωγής: Νοέμβριος 2025 - Φεβρουάριος 2026. Οι ακριβείς ημερομηνίες και ώρες θα ανακοινωθούν σε επόμενο στάδιο μετά την δήλωση ενδιαφέροντος από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες για παρακολούθηση του προγράμματος.
Συνολική διάρκεια προγράμματος: 28 ώρες
Τρόπος διεξαγωγής: Θα ανακοινωθεί σε επόμενο στάδιο, μετά την δήλωση ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους/ες συμμετέχοντες/ουσες.
Πιστοποιητικό: Βεβαίωση Παρακολούθησης
Κόστος συμμετοχής: 350 ευρώ
Δήλωση ενδιαφέροντος: Για σκοπούς καλύτερου προγραμματισμού, δηλώστε το ενδιαφέρον και τη διαθεσιμότητά σας μέχρι και την Παρασκευή 29 Αυγούστου 2025 εδώ: https://forms.office.com/e/fnim318waZ
Μετά την περίοδο δήλωσης ενδιαφέροντος, θα ενημερωθείτε για την εγγραφή σας στο πρόγραμμα.
Στοιχεία Επικοινωνίας/ Υποστήριξη: lifelong.learning@cut.ac.cy και 25002945