Οι ραγδαίες εξελίξεις στις διαδραστικές τεχνολογίες και ιδιαίτερα στις τεχνολογίες ψυχαγωγίας καθώς και η ευρεία χρήση διαδραστικών εικονικών περιβαλλόντων και παιχνιδιών ηλεκτρονικών υπολογιστών, τόσο για ψυχαγωγία όσο και για άλλους σκοπούς (π.χ. εκπαίδευση, ενημέρωση), είναι αναμφισβήτητη.
Ο σωστός σχεδιασμός και η αποτελεσματική ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων απαιτούν τη σε βάθος μελέτη και κατανόηση του υποβάθρου των αντίστοιχων επιστημονικών περιοχών. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί η ανάγκη ύπαρξης ακαδημαϊκών προγραμμάτων τα οποία να παρέχουν το αναγκαίο επιστημονικό υπόβαθρο στους φοιτητές που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν ως επαγγελματίες και ερευνητές στους τομείς των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των διαδραστικών τεχνολογιών.
Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις καθώς και την ιδιαίτερη ανάγκη τα συγκεκριμένα θέματα να μελετηθούν διεπιστημονικά, προσφέρεται σε συνεργασία του Τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου το διαπανεπιστημιακό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών επιπέδου Μάστερ (MSc) στον Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών και Διαδραστικών Τεχνολογιών.
Ο μεταπτυχιακός τίτλος απονέμεται από κοινού από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.
To μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών και Διαδραστικών Τεχνολογιών, προσπαθεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες της κυπριακής αγοράς και στοχεύει στην άρτια κατάρτιση επιστημόνων με εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων και τεχνολογιών (π.χ σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδραστικών εικονικών κόσμων και ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ανάπτυξη και μελέτη της χρήσηςδιαδραστικών τεχνολογιών και τεχνολογιών ψυχαγωγίας).
Για την επιτυχή παρακολούθηση του μεταπτυχιακού προγράμματος απαιτείται η επιτυχής συμπλήρωση τουλάχιστον 90 ECTS.
Τα μισά περίπου μαθήματα προσφέρονται από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και τα άλλα μισά από το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το πρόγραμμα προσφέρεται σε πλήρη και σε μερική φοίτηση.
Η κανονική διάρκεια της φοίτησης σε πλήρη βάση είναι τρία εξάμηνα. Στην πλήρη φοίτηση οι φοιτητές παρακολουθούν τέσσερα μαθήματα ανά εξάμηνο για τα πρώτα δύο εξάμηνα, ενώ το τρίτο εξάμηνο είναι αφιερωμένο στην εκπόνηση της υποχρεωτικής μεταπτυχιακής διατριβής.
Η εγγραφή στη Διατριβή Μάστερ δεν μπορεί να γίνει πριν από την επιτυχή ολοκλήρωση του διδακτικού μέρους του προγράμματος.
Η κανονική διάρκεια της φοίτησης σε μερική βάση είναι πέντε εξάμηνα. Στη μερική φοίτηση οι φοιτητές πρέπει να παρακολουθούν τουλάχιστον δύο μαθήματα ανά εξάμηνο μέχρι τη συμπλήρωση των οκτώ μαθημάτων που απαιτούνται, ενώ επιπρόσθετα, για να αποφοιτήσουν,πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς και τη μεταπτυχιακή διατριβή. Η εγγραφή στη Διατριβή Μάστερ δεν μπορεί να γίνει πριν από την επιτυχή ολοκλήρωση του διδακτικού μέρους του προγράμματος.
Τα μαθήματα που προσφέρονται από το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα πραγματοποιούνται στη Λευκωσία και α μαθήματα που προσφέρονται από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα πραγματοποιούνται στη Λεμεσό.
Το πρόγραμμα σπουδών διαρθρώνεται βάσει των δύο πυλώνων: α) Σχεδιασμός και β) Πληροφορική. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα πρέπει να παρακολουθήσουν οκτώ μαθήματα, τέσσερα κάθε εξάμηνο, προερχόμενα από τους δύο πυλώνες και σύμφωνα με τους παρακάτω πίνακες, καθώς και τη Διατριβή Μάστερ. Κάθε μάθημα μεταπτυχιακού επιπέδου πιστώνεται με 7.5 - 8 ECTS ενώ η Διατριβή Μάστερ πιστώνεται με 30 ECTS.