COST Action IS0804

Η γλωσσική διαταραχή στο κοινωνικό πλαίσιο της πολυγλωσσίας: Γλωσσικά θέματα και η πορεία προς την αξιολόγηση.

 

Τα άτομα που βρίσκονται στην διαδικασία κατάκτησης μιας δεύτερης γλώσσας (Γ2) παρουσιάζουν συνήθως γλωσσικές συμπεριφορές παρόμοιες με αυτές των παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ). Στα διάφορα μεθοδολογικά και κλινικά προβλήματα που προέκυψαν κατά την γλωσσική αξιολόγηση καλείται να απαντήσει το COST Action IS0804. Η εικόνα που παρατηρείται στην Ευρώπη, αποτέλεσμα των πληθυσμιακών μετακινήσεων είναι μάλλον εκπληκτική, αφού ο αριθμός των παιδιών που πηγαίνουν σχολείο έχοντας ήδη εκτεθεί σε μια Γ2 έχει αυξηθεί ραγδαία. Οι επαγγελματίες κλινικοί, γλωσσολόγοι και εκπαιδευτικοί έχουν πολύ περιορισμένο αριθμό διαγνωστικών εργαλείων στην διάθεσή τους, προκειμένου να αξιολογήσουν τα δίγλωσσα παιδιά με ΕΓΔ και να τα διαχωρίσουν από αυτά που τελικά θα κατακτήσουν πλήρως την Γ2. Η κίνηση αυτή, παρακινούμενη από τις προκλήσεις της πολυγλωσσίας στην διάγνωση της γλωσσικής διαταραχής των δίγλωσσων παιδιών και στην επιλογή της θεραπευτικής παρέμβασης, στοχεύει στον σχεδιασμό ενός δικτύου που θα μπορεί να συντονίζει την αξιολόγηση των γλωσσολογικών και γνωστικών ικανοτήτων των δίγλωσσων παιδιών με ΕΓΔ στο ευρύ κοινωνικό πλαίσιο της Ευρώπης.

COST Action IS0804

Η γλωσσική διαταραχή στο κοινωνικό πλαίσιο της πολυγλωσσίας: Γλωσσικά θέματα και η πορεία προς την αξιολόγηση.

 

Τα άτομα που βρίσκονται στην διαδικασία κατάκτησης μιας δεύτερης γλώσσας (Γ2) παρουσιάζουν συνήθως γλωσσικές συμπεριφορές παρόμοιες με αυτές των παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ). Στα διάφορα μεθοδολογικά και κλινικά προβλήματα που προέκυψαν κατά την γλωσσική αξιολόγηση καλείται να απαντήσει το COST Action IS0804. Η εικόνα που παρατηρείται στην Ευρώπη, αποτέλεσμα των πληθυσμιακών μετακινήσεων είναι μάλλον εκπληκτική, αφού ο αριθμός των παιδιών που πηγαίνουν σχολείο έχοντας ήδη εκτεθεί σε μια Γ2 έχει αυξηθεί ραγδαία. Οι επαγγελματίες κλινικοί, γλωσσολόγοι και εκπαιδευτικοί έχουν πολύ περιορισμένο αριθμό διαγνωστικών εργαλείων στην διάθεσή τους, προκειμένου να αξιολογήσουν τα δίγλωσσα παιδιά με ΕΓΔ και να τα διαχωρίσουν από αυτά που τελικά θα κατακτήσουν πλήρως την Γ2. Η κίνηση αυτή, παρακινούμενη από τις προκλήσεις της πολυγλωσσίας στην διάγνωση της γλωσσικής διαταραχής των δίγλωσσων παιδιών και στην επιλογή της θεραπευτικής παρέμβασης, στοχεύει στον σχεδιασμό ενός δικτύου που θα μπορεί να συντονίζει την αξιολόγηση των γλωσσολογικών και γνωστικών ικανοτήτων των δίγλωσσων παιδιών με ΕΓΔ στο ευρύ κοινωνικό πλαίσιο της Ευρώπης.