ΒΙΒΛΙΑ – ΜΕΛΕΤΕΣ
Το Θέατρο του Σάμουελ Μπέκετ. Αθήνα, 1973.
La période Metaphysique de Giorgio de Chirico. Signes, Symboles et perspectives curieuses. Maîtrise. École des Hautes Études en Sciences Sociales, Παρίσι, 1977.
Giorgio de Chirico et la Revolution Surrealiste. These de doctorat. École des Hautes Études en Sciences Sociales, Παρίσι, 1981.
«Ιδιώματα της Τέχνης του Ιταλικού Μανιερισμού». Επετηρίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, 1982.
Ο Υπερρεαλισμός στη Νεοελληνική Τέχνη: Η περίπτωση Νίκου Εγγονόπουλου. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1984, επανέκδοση, 1986.
Ο Giorgio de Chirico και η σουρεαλιστική Επανάσταση (μετάφραση και εμπλουτισμός της διατριβής με νέα βιβλιογραφία). Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1987, επανέκδοση, 1990.
Ο Μύθος του Μινώταυρου-Λαβύρινθου στην Πρωτοπορία του Μεσοπολέμου. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα,1988.
Ο γλύπτης Γιώργος Νικολαΐδης (στην Ελληνική και Αγγλική). Υπουργείο Πολιτισμού Διεύθυνση Καλών Τεχνών, Αθήνα – Εδιμβούργο, 1992.
Rembrandt. Σειρά των εκδόσεων Rizzoli. Σύνταξη καταλόγου και γενική επιμέλεια Paolo Lecaldano. Πρόλογος, σχόλια, προσθήκες, ανθολόγιο καλλιτεχνών και θεωρητικών κειμένων (για την ελληνική έκδοση) Νίκη Λουϊζίδη. 1η έκδοση στην ελληνική γλώσσα, 1995.
Απόγειο και Κρίση της Πρωτοποριακής Ιδεολογίας. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1993, επανέκδοση 2002.
Οι Μεταμορφώσεις της Τέχνης και οι Ψευδαισθήσεις της Κριτικής. Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1999, επανέκδοση 2002.
Γεώργιος Πολυβίου Γεωργίου. Ένας ζωγράφος στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης. Τρίτομη έκδοση στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, Λευκωσία, 2000.
Επιστημονική επιμέλεια και εισαγωγή, στην έκδοση Laurance Dorléac, H Άγρια Τάξη. Βία, Αυτοανάλωση και Ιερό κατά τις δεκαετίες 1950 και 1960 [l` Ordre Sauvage. Violence, Dépence et Sacré dans l’ Art des Années 1950-1960]. Νεφέλη, Αθήνα, 2009.
Ο Μοντερνισμός και οι Μύθοι του, Νεφέλη, Αθήνα 2013.
Κώστας Στάθης. Εν Τύποις, Λευκωσία, 2013.
Επιστημονική επιμέλεια και εισαγωγή, στην προγραμματισμένη έκδοση της ελληνικής μετάφρασης (Asfa Press, Αθήνα), της έκδοσης, Raymonde Moulin, Le Marche de l’ Art. Mondialisation et nouvelles Technologies.
ΛΕΞΙΚΑ – ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
Έλληνες Καλλιτέχνες του Εξωτερικού. Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, Αθήνα, 1982.
Γιώργος Νικολαΐδης. Lux Europae, Εδιμβούργο, 1992.
Memories and Contemporary Roads of Cypriot Plastic Arts. Λευκωσία, 1997.
«Εικόνες για την Κύπρο». Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα, 2006.
«Τραύμα και Θεραπεία», Αρχαιολογικό Μουσείο, Πάφος, 2015.
ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ [επιλογή]
«Picasso και το Άγνωστο Αριστούργημα του Balzac». Περιοδικό Σπείρα, αρ. 8-9, Αθήνα, 1987.
«Ο Μοντερνισμός ως παρελθόν της σύγχρονης τέχνης». Κριτική παρουσίαση του αφιερώματος της αισθητικής επιθεώρησης Les Cahiers του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης George Pompidou. Τίτλος του ειδικού αφιερώματος: Moderne, Modernisme, Modernité, αρ. 19-20, Ιούνιος 1987.
«Cyprus State Art Gallery. Reality and Prospect of an Institution». Καλλιτεχνική και πολιτιστική επιθεώρηση Cyprus. Λευκωσία, 1990.
«L’ espace imaginaire surréaliste et ses contradictions». Annales d’ Esthétique, Bulletin Annuel de la Société Hellénique d’ Esthétique, 1983.
«La Revolution dans l’ iconographie de Jacques Louis David: Un premier affrontement entre le beau ideal et le sujet moderne». Πρακτικά επιστημονικού συμποσίου, Η Γαλλική Επανάσταση στην Ελλάδα και στη Γαλλία, Α.Π.Θ., 31-5/3-6/1989.
«Gradiva: Οι σουρεαλιστικές μεταμορφώσεις ενός φροϋδικού μύθου». Περιοδικό Λέξη, 1988. Αναδημοσίευση στην έκδοση, Γκραντίβα: Το παραλήρημα και τα όνειρα στην Γκραντίβα του W. Jensen – Μια πομπηιανή φαντασία. Άγρα, Αθήνα, 1994.
«Μορφές και ιδιομορφίες του έπους στην τέχνη του ελληνικού υπερρεαλισμού». Στην έκδοση, Νίκος Εγγονόπουλος. Ωραίος σαν Έλληνας. Ίδρυμα Γουλανδρή-Χόρν, Αθήνα, 1996.
«Η Νεοελληνική Τέχνη και ο μύθος των μοιραίων επιλογών». Στην έκδοση, Μεταμορφώσεις του μοντέρνου. Η ελληνική εμπειρία. Αθήνα, 1992.
«Αvant-Garde: Un unfulfilled plan without Prospects». Πρακτικά του διεθνούς συμποσίου, Ρωσική Πρωτοπορία 1910-1930 (Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών). Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα, 1996.
«Giorgio de Chirico ou le mythe du retour du fils prodigue». Στην έκδοση, Giorgio de Chirico et le Mythe Grec. Societa Editrice Umberto Allemand & C, Τορίνο και Λονδίνο, 1995.
Le Mythe des Argonautes dans l’ oeuvre de Giorgio de Chirico et sa nouvelle notion symbolique. Ίδρυμα Ευρωπαϊκών Μελετών, Ρώμη, Maschietto Editore-Edizioni dell’ Associazione Culturale Spakespeare and Company 2, 2002.
«Picasso’s the End of a Monster» («Το τέλος ενός τέρατος ή ο κλασικισμός ως αυτογνωστική πορεία του Μοντερνισμού»). Στην έκδοση, Ο Picasso και η Ελλάδα. Società editrice Umberto Alemandi & C, Τορίνο, Λονδίνο, Βενετία, Νέα Υόρκη, 2004.
«Ο Ελληνοκεντρισμός ως κυρίαρχο ιδεολογικό αντιστάθμισμα στην ελλειμματική πρόσληψη της Ευρωπαϊκής Τέχνης». Πρακτικά του 1ου Συνεδρίου Ελλήνων Ιστορικών της Τέχνης (Ρέθυμνο [Πανεπιστήμιο Κρήτης], Οκτώβριος, 2000). Εκδόσεις Πανεπιστημίου Κρήτης, Ηράκλειο, 2003.
«Το Σώμα και το Άθλημα ως φορείς της Αισθητικής Ιδεολογίας του Μοντερνισμού». Διεθνές Συνέδριο Ο Αθλητισμός, το Σώμα και η μοντέρνα Αρχιτεκτονική (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, 2004). Do.co.mo.mo, 2006.
«Le voyαge en Grèce: mais quelle Grèce ?». Διεθνές συνέδριο Le Voyage en Grèce 1934-1939 (Αθήνα και Άνδρος, Σεπτέμβριος, 2004). Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή και Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.